تک من گوگل

ساخت وبلاگ

در سال های اخیر مراجعه افراد برای طراحی سایت و تاسیس یک شعبه الکترونیک برای کسب و کار خود و یا هرگونه مصرف دیگر افزایش چشمگیری داشته است، از همین رو با توجه به افزایش تقاضا شرکت ها و افراد زیادی نیز به این زمینه از فعالیت روی آورده اند تا جوابگوی نیاز بازار روز باشند.
گسترش بازار رقابتی روش های زیادی را پیش پای مجریان کار برای جذب بازار به سمت خود به وجود آورده است، که به عنوان یکی از معروف ترین آن ها می توان به طراحی سایت کم هزینه اشاره کرد.

طراحی سایت کم هزینه و مزایا و معایب آن

تفاوتی ندارد که طراحی سایت خود را به یک شرکت سپرده و یا اینکه با صرف نظر و چشم پوشی از مسائل پشتیبانی و پیگیری های بعدی آن را به یک شخص حقیقی واگذار کرده اید، چون فرآیند طراحی سایت شرکتی و یا هرگونه وب سایت دیگر نیازمند هزینه مستقیم و زمان بوده که خود آن زمان نیز به طور غیرمستقیم نیازمند هزینه خواهد بود، از این رو مجری مربوطه با درنظر گرفتن میزان سودآوری پروژه برای خود باید هزینه معقولی را برای پروژه طلب کند.

طراحی سایت کم هزینه
مقوله طراحی سایت کم هزینه از این رو گاهی با چالش مخصوصا از سوی متقاضیان روبرو می شود، چون دلیل این امر و قیمت بسیار نازل را نمی دانند.

طراحی سایت کم هزینه و دلایل آن

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم هر مجری پروژه باید بین هزینه ها و درآمد خود تعادل برقرار کند تا از این طریق به سودآوری مفیدی دست پیدا کند، اما گاهی متقاضیان با دیدن تبلیغات طراحی سایت کم هزینه و قیمت های بسیار پایین به این مهم شک کرده و در پی دلیل آن می گردند.حقیقت این است که اگرچه این امر واقعی بوده و با سودآوری گهکاه بسیار خوب برای مجریان همراه است، اما عواقبی خاص خود را خواهد داشت.
همانطور که از پیشتر و از زمان های کهن در زمینه معاملات و خرید و فروش ها گفته اند: ” هیچ ارزانی بی دلیل نیست! ”

طراحی سایت کم هزینه و قالب آماده

بهترین روش و ایده برای طراحی سایت های حتی حرفه ای و برای پروژه هایی که بسیار سنگین نیستند، استفاده از سیستم مدیریت محتوا متن باز است.البته، برخلاف عقیده بسیاری از کاربران متن باز بودن آن ها به معنی بدون هزینه بودن طراحی سایت با آن ها نیست، بلکه به کمک آن ها هزینه های متقاضی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.
امروزه قالب های آماده بسیار زیادی برای سیستم های مدیریت محتوا یافت می شود که به طور ظاهری جذابیت بسیار زیادی داشته و طراحی سایت کم هزینه را ممکن می سازند، به این معنی که مجری طرح با استفاده از یک قالب آماده چندین وب سایت را طراحی کرده و به مشریان خود ارائه می کند.
تکراری و کلیشه ای بودن ظاهر آن ها به همراه عدم رعایت بسیاری از موارد تخصصی در زمینه کدنویسی، به همراه استفاده شدن از آن ها توسط شاید هزاران فرد دیگر، از جمله مضرات این روش از طراحی سایت بوده که در برخی موارد ضربه های جبران ناپذیری به اعتبار شرکت شما خواهد زد.

طراحی سایت کم هزینه و کدنویسی

الگوریتم های پیچیده موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو کلمات کلیدی که تنها درصدی از آن ها برای کاربران و وب مسترها آشکار است، صرفا بر روی تولید محتوا و مطالب منتشر شده وب سایت کار نکرده و فاکتورهای بسیار مهم دیگری را نیز مد نظر قرار می دهند.

طراحی سایت کم هزینه
از جمله این موارد باید به نحوه کدنویسی وب سایت اشاره کرد، موردی که با استفاده از قالب آماده و یا طراحی سایت کم هزینه نباید انتظار زیادی از آن داشت، چون با توجه به اصل ذکر شده در بالا یعنی برقراری تعادل میان هزینه و سود پروژه به دلیل زمانبر بودن در تضاد است.

مشاوره رایگان طراحی سایت

مشاوره طراحی سایت

در صورتی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در دنیای اینترنت هستید . عدد 21 را به شماره 09381224111 پیامک نمایید یا در لینک زیر فرم درخواست مشاوره را پر نمایید تا مشاوران اینتن با شما در تماس باشند . با اینتن بروز باشید.

سایر مقالات طراحی سایت

بدون نظر

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 153 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:24

موتورهای جستجو مخصوصا گوگل امروزه نقش بسیار مهمی در موفقیت طراحی سایت ایفا می کنند و اهمیت سئو روز به روز بیشتر می‌شود.پیش از این کاربران تنها برای یافتن جواب سوالات درسی , عمومی و یا تخصصی خود , رفع مشکلات جزئی , پیدا کردن یک فایل موزیک و یا عکس و از این قبیل از موتورهای جستجو استفاده می‌کردند.اما اکنون با گسترش استفاده از اینترنت و ورود آهسته و پیوسته تمامی کسب وکارها به این دنیای عظیم و گسترده , میزان و نحوه استفاده کاربران نیز تغییر کرده و افزون بر موارد یاد شده برای خرید محصول و یا سفارش یک سرویس نیز از اینترنت استفاده می‌کنند.
و اینجا است که نقش کلیدی و اهمیت سئو نمایان می‌شود.

اهمیت سئو در دنیای وب

در بالا در مورد گسترش کاربرد دنیای وب و ورود تمامی عرصه‌ها به آن اشاره کردیم و گفتیم که کاربران مدت زیادی است که به خرید آسان و سریع اینترنتی روی آورده و همچنین برای سفارش سروبس‌های درخواستی‌شان نیز از این ابزار استفاده می‌کنند.
سوال مطرحه در اینجا در مورد امیت سئو این است که میان تعداد زیاد رقبای موجود در هر زمینه کاری , نهایتا به کدام یک سرویس خود را سفارش خواهد داد؟
یا نهایتا از کدام یک محصول خود را خریداری خواهد کرد؟

اعتماد کاربران به موتورهای جستحو

کاربران مدت‌ها است برای حل ذهن مشغولی‌ها و سوالات خود دست به دامن موتورهای جستجو بالاخص گوگل شده‌اند و این توالی استفاده از آن‌ها وابستگی و اعتماد زیادی در آن‌ها به وجود آورده است , به این معنی که موارد یافت شده در نتایج جستجوها بی‌چون‌وچرا مورد اعتماد کاربران قرار می‌گیرد.

اهمیت سئو
کاربران به آیتم های لیست شده در صفحه اول جستجو مخصوصا مخصوصا اولین مورد اعتماد عجیبی پیدا کرده اند.پیشتر آن ها جواب سوال خود را در چند مورد اول می‌یافتند.همین مورد امروزه به خرید کالا گسترش یافته و می توان گفت که آن ها برای خرید کالای مورد نظر خود و یا سفارش یک سرویس موارد اولیه نتایج را انتخاب می‌کنند.
با این تفاسیر آیا هنوز هم به اهمیت سئو شک دارید؟

گستردگی مشاغل و ورود رقبا به وب

با در نظر گرفتن اهمیت حضور در صفحه اول , اگر به عنوان نمونه با تایپ عبارتی کلیدی مرتبط با کسب و کار شما , تنها ۳ مورد به نمایش دربیاید , جای نگرانی کجاست؟ در چنین حالتی احتمال انتخاب شما به عنوان فروشگاه و یا سرویس دهنده بسیار بالا است.اما این تنها مثالی محتمل در چند سال قبل بود.

اهمیت سئو
امروزه با گسترش حضور مشاغل مختلف در دنیای وب اهمیت سئو به‌طور چشمگیری افزایش یافته‌است , بدین معنی که دیگر با جستجوی کلمه کلیدی مرتبط با کسب‌کار شما فقط سه مورد مرتبط و بقیه نامرتبط پیدا نمی‌شود بلکه نه یک صفحه , چندین صفحه از نتایج جستجو در مقابل کاربر بازخواهد شد.
به نظر شما کاربر کدام یک را انتخاب خواهید کرد؟
البته که آیتمی از موارد اول , هم به دلیل تنبلی کاربر(!) برای رفتن به صفحات بعد و هم به دلیل اعتباری که برای آیتم های صفحه اول قائل می‌شوند.

اهمیت سئو برای ورود به صفحه اول جستجو

حالا که اهمیت سئو و ورود به صفحه اول برای دیده شدن و معرفی به کاربران را دریافتید , زمان اقدام فرا رسیده است.کاربری که برای رفع نیازهای خود به روش‌های نوین اعتماد کرده دیگر به آیتم های صفحات انتهایی موارد جستجو اعتماد نخواهد کرد.از اینجا به بعد وظیفه شما است که برای نمایش و معرفی خود به کاربران دست به کار شده و وضعیت خود را نزد موتورهای جستجو بهبود ببخشید تا تمامی کاربران محصولات شما را بجای رقبا خرید کرده و یا برای دریافت سرویس خاص بجای رقبا به شما مراجعه کنند.

برای گرفتن مشاوره تخصصی در زمینه سئو و بهبود وضعیت وب‌سایت نزد موتورهای جستجو با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان طراحی سایت

مشاوره طراحی سایت

در صورتی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در دنیای اینترنت هستید . عدد 21 را به شماره 09381224111 پیامک نمایید یا در لینک زیر فرم درخواست مشاوره را پر نمایید تا مشاوران اینتن با شما در تماس باشند . با اینتن بروز باشید.

سایر مقالات طراحی سایت

بدون نظر

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 23:25

اگرچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس ابزاری بسیار قوی و بدون محدودیت برای طراحی سایت به‌شمار می‌رود , با این وجود شما را هیچگاه محدود به خود نمی‌کند چون باز هم ابزارهای قوی دیگری وجود دارند که امکانات زیادی را به شما ارائه کرده و تنوع را برای شما به ارمغان می‌آورند.اما در هر صورت نمی‌توان به هرکدام از این‌‌ها به‌طور جداگانه نگاه کرد و تبادل محتوا وردپرس با سایر سیستم‌های مدیریت محتوا را نادیده گرفت.خوشبختانه در طراحی سایت با وردپرس و این CMS , چنین امکانی تعبیه شده است.

تبادل محتوا وردپرس

دو قسمت برای تبادل محتوا وردپرس تعبیه شده است , درون ریزی و برون ریزی که از نوار ابزاری سمت راست و بخش “ابزارها” قابل دسترسی هستند.

  • درون ریزی به منظور انتقال اطلاعات به وردپرس از سایر سیستم های مدیریت محتوا است.اگر نوشته‌ها یا دیدگاه‌هایی در یک سیستم دیگر دارید، وردپرس می‌تواند آن‌ها را به سایت کنونی شما بیاورد.
  • برون ریزی برای انتقال اطلاعات از وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد و به مثابه بک آپ گیری از محتوا و یا استفاده از محتوا , نظرات و … در وب‌سایت وردپرسی دیگری است.

تبادل محتوای وردپرس با درون ریزی

با ورود به این بخش لیست ابزارهایی را که به‌وسیله آن‌ها می‌توانید محتوای خود را از دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا به وردپرس درون‌ریزی کنید به نمایش درمی‌آیند.مبدا را در این صفحه انتخاب کرده (منبع قرارگیری مطالب و محتوا) و سپس در پنجره‌ای که به شما نشان داده می‌شود، گزینه‌ی نصب را کلیک کنید.
اگر CMS مورد نظرتان در این صفحه برای تبادل محتوا وردپرس یافت نمی‌شود , بر روی پیوند کلیک کنید تا پوشه‌ی افزونه‌ها برای یافتن افزونه‌ی مناسب شما جستجو شود.

تبادل اطلاعات وردپرس

تبادل محتوا وردپرس با برون ریزی

این امکان وجود دارد تا پرونده‌ای از محتویات سایت خود را به منظور انتقال به دیگر سایت‌ها یا سیستم‌ها٬ برون‌بری نمایید.پرونده برون‌بری شده، XML با ساختار WXR خواهد بود. نوشته‌ها، برگه‌ها، دیدگاه‌ها، زمینه‌های دلخواه، دسته‌ها و برچسب‌ها نیر میتوانند مشمول شوند. می‌توانید صافی‌هایی اعمال کرده تا پرونده WXR تنها شامل روز، نویسنده، دسته، برچسب، تمام نوشته‌ها یا تمام برگه‌ها و وضعیت‌های انتشار مشخصی باشد.
از فایل دریافت شده می‌توانید در یک وب‌سایت وردپرسی دیگر یا هر سیستم دیگری که از این ساختار پشتیبانی می‌کند استفاده کنید.

همچنین می‌توانید بخشی را که مایلید فایل نهایی حاوی اطلاعات آن باشد را معین کنید.برگه ها , نوشته ها و یا تمامی قسمت‌ها

تبادل اطلاعات وردپرس

فایل ایجاد شده علاوه بر اینکه می تواند برای تبادل اطلاعات وردپرس مورد استفاده قرار بگیرد , می تواند در حکم فایل پشتیبان برای شما بوده و زمانی که عمدا یا سهوا اطلاعاتی را حذف نمودید مورد استفاده قرار بگیرد.
البته این نوع , نوعی بسیار سطح پایین از بک‌آپ بشمار می‌رود و تنها حاوی مطالب و دیدگاه‌های شما است , پس هرگز به عنوان فایل پشتیبان به آن نگاه نکرده و بک‌آپ گیری منظم از تمامی ساختار سایت (که مطالب و نظرات را نیز شامل می‌شود) را فراموش نکنید.

مشاوره رایگان طراحی سایت

مشاوره طراحی سایت

در صورتی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در دنیای اینترنت هستید . عدد 21 را به شماره 09381224111 پیامک نمایید یا در لینک زیر فرم درخواست مشاوره را پر نمایید تا مشاوران اینتن با شما در تماس باشند . با اینتن بروز باشید.

سایر مقالات طراحی سایت

بدون نظر

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 161 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 20:18

وب‌مسترها برحسب مقیاس‌های متفاوتی به محاسبه نحوه عملکرد مطالب و پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی برحسب اعداد و ارقام می‌پردازند.این اعداد و ارقام از آنجائی اهمیت پیدا می‌کنند که نوشتن یک مطلب در طراحی سایت نیمی از راه بوده و بدون توسعه در شبکه‌های اجتماعی هدف اصلی از نگارش آن برآورده نخواهد شد.تعداد دفعاتی که پست اشتراک گذاری یا ری‌توئیت شده و یا تعداد بازدیدکننده‌هایی که در برخی از شبکه‌های اجتماعی در کنار پست نمایش داده می‌شوند شاید راحت‌ترین نحوه بررسی موفق و یا عدم موفقیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باشد , اما زمانی که به ارزیابی تفاوت آن با سایر مطالب موفق می‌رسیم , نامطمئن و فریبنده‌ترین آمار لحاظ می‌شوند که نمی‌توان حساب ویژه‌ای بر روی آن‌ها باز کرد.

ارزیابی عملکرد در شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا که غالب‌ آن‌ها فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند , عادت بسیار بدی برای ویژه نشان دادن مطالب خود دارد.این گروه از نویسندگان از کلمات مبهم و جمله‌بندی‌های پیچیده ای در ساختار مطالب خود استفاده می‌کنند که درک و گرفتن درون‌مایه آن را برای خواننده بسیار مشکل می‌سازد.این دسته از کلمات و جملات اگرچه جمله را سطح بالا و قوی نشان می‌دهد اما در نهایت در پیشبرد اهداف و استراتژی‌های کسب‌وکار مربوطه موفق نخواهد بود , چون کاربر درون مایه مطلب را به پوست استخوان درک نمی‌کند!

social-media
در نتیجه خروجی که از این مطالب در شبکه‌های اجتماعی بدست می‌آید قابل ارزیابی از نظر میزان موفقیت نخواهد بود.فرض که این مطلب ۱۰۰۰ نفر بیننده (viewer) داشته یاشد , چند نفر از آن‌ها موضوع مورد نظر شما را دریافت کرده و به آن پاسخ می‌دهند؟
این یکی از دلایلی است که بازخورد ضعیف اعداد و ارقام مرتبط با یک پست در شبکه‌های اجتماعی را تایید می‌کند.

اعداد و ارقام , عاملی گمراه کننده

بسیاری از وب‌مسترها و تولیدکنندگان محتوا که برای تکمیل کار خود اقدام به توسعه مطلب در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند , چنان به آمار عددی مربوط به پست‌های اشتراک گذاری شده درگیر می‌شود که اصل قضیه را فراموش می‌کنند.آن‌ها تعداد Share , like و یا بازدیدکننده بالا را نشانی از موفقیت خود دانسته و گاهی بر این اساس موفقیت خود را ارزیابی می‌کنند , در حالی که مقایس سنجش خوبی برای خود انتخاب نکرده‌اند.
بگذارید با مثالی این قسمت را اداهه دهیم.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی

social-media

شخصی برای تبلیغ وب‌سایت خود و قرار دادن لینک اخبار در شبکه‌های اجتماعی اقدام به راه اندازی یک حساب کاربری در اینستاگرام کرده بود و با ترفندهای مختلف تعداد دنبال کنندگان (follower) های خود را به عدد ۸۵۰۰ رسانده بود.وی در حالی از ذکر این عدد اظهار شادمانی کرده و ترافیک زیادی از سوی اینستاگرام برای خود متصور می‌شد که هر پست وی در شبکه اجتماعی نامبرده , در بهترین حالت ۵۰ لایک میخورد!

تعداد اشتراک گذاری مساوی با تعداد خواندن نیست

توئیتر مدتی قبل شمارنده تعداد اشتراک گذاری یک پست را حذف نمود.اگرچه بحث‌های زیادی در این مورد صورت گرفت اما در نهایت توئیر این تغییر را اعمال کرد و کاربرانی که تا روز قبل می‌توانستند تعداد دفعات اشتراک گذاری پست‌های خود را ببینند , دیگر قادر نبودند تا موفقیت خود را بر این اساس مورد بررسی قرار دهند.اما سایر ابزارهای ارزیابی میزان فعالیت همچنان برقوت خود باقی بود.

social-media
آیا کاربران از یک ملاک قوی برای سنجش میزان موفقیت خود محروم شده بودند؟
(بر اساس اظهارات خود توئیتر) البته که خیر!

برای گرفتن مشاوره تخصصی در زمینه سئو و نحوه فعالیت موفق در شبکه‌های اجتماعی با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان طراحی سایت

مشاوره طراحی سایت

در صورتی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در دنیای اینترنت هستید . عدد 21 را به شماره 09381224111 پیامک نمایید یا در لینک زیر فرم درخواست مشاوره را پر نمایید تا مشاوران اینتن با شما در تماس باشند . با اینتن بروز باشید.

سایر مقالات طراحی سایت

بدون نظر

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 20:18

پس از این که طراحی سایت شما به اتمام رسید باید با روش های مختلفی برای جذب مخاطب استفاده نمایید . اگر طراحی سایت شما براساس اصول سئو باشد شما به کمک موتور های جستجو ورودی های بالایی را خواهید داشت . اما روش های دیگر برای جلب مخاطب در سایت استفاده از تبلیغات کلیکی در دنیای اینترنت است . تبلیغات انواع و اقسام مختلفی دارند . یکی از مشهور ترین روش های تبلیغاتی در ایران پرداخت براساس کلیک است . تبلیغات کلیکی یکی از بهترین روش های تبلیغاتی برای کسانی است که به دنبال تبلیغات و برندینگ در دنیای اینترنت هستند .

تبلیغات کلیکی بهترین ابزار تبلیغاتی

این ابزار تبلیغاتی به دلیل داشتن نتیجه مناسب بیشتر توسط کارشناسان تجارت الکترونیک توصیخ می شود روش های دیگر برای تبلیغات از جمله تبلیغات به ازای نمایش در سایت های مختلف شاید هزینه بالاتری را نسبت به تبلیغات کلیدی داشته باشد چرا که در تبلیغات کلیکی شما پس از ورود کاربر به سایت شما برای تبلیغات مورد نظر هزینه پرداخت می نمایید .

این عامل باعث می شود هزینه ای که شما برای تبلیغات میکنید بصورت هدفتمند باشد . این ها همه عاملی است که بسیاری از صاحبان صنایع را به سمت تبلیغات کلیکی سوق می دهد . حتی شرکت های بزرگی مثل ال جی و سامسونگ هم به دنبال تبلیغات کلیکی هستند چرا که با تبلیغات کلیکی هزینه ای که برای بنر های تبلیغاتی در سایت های مختلف پرداخت می نمایند کمتر از زمانی است که تبلیغات بصورت ماهیانه در سایت ها  قرار میگیرد و در نهایت آنها به چیزی هزینه می نمایند که پاسخ دهی اش بیشتر است .

اما چه تبلیغ کلیکی برای شما مفید خواهد بود ؟

برای اینکه تبلیغات کلیکی شما مفید و موثر باشد این نکته را در نظر داشته باشید که بنری که برای تبلیغات می خواهید در سایت ها بنمایش در آید ، از گرافیک بسیار جذاب و مناسب کسب و کارتان استفاده نمایید پیامی که برای تبلیغاتتان در نظر میگیرید بسیار مهم است . ببینید زمانی فرد بر روی آگهی شما کلیک خواهد کرد که تبلیغ شما یکی از مشکلات وی را حل نماید یا موضوعی که در بنر بیان میکنید برای کاربران آن سایت دغدغه محسوب شود  البته این موضوعاتی که مطرح شد بیشتر جنبه تبلیغات هدفمند را شامل می شود . پس از انتخاب شعار و موضوع جذاب اقدام به طراحی بنر متحرک خود نمایید .

اما چگونه می توان تبلیغات کلیکی را بصورت کمپین های هدفمند اجرایی کرد ، برای اینکار شما می توانید از آژانس های تبلیغات کلیکی در ایران استفاده نمایید تبلیغات کلیکی به کمک بسیاری از شرکت های برتر در ایران انجام می پذیرد . کلیک یاب ، شبکه تبلیغات و… از حمله شرکت های برتر در حوزه تبلیغات کلیکی در دنیای اینترنت هستند .

اما بزرگترین شرکت تبلیغاتی برای تبیلغات کلیکی که تاثیر ماورایی دارد استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل است . گوگل برای کاربران خود تبلیغاتی را در نتایج جستجو نشان می دهد که یکی از هدفمند ترین ابزار های تبلیغات کلیکی در اینترنت است . اما استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل به این آسانی ها هم که فکر می کنید نیست .

برای انتشار تبلیغات کلیکی گوگل ابتدا باید شما سایت خود را برای کلمه کلیدی که می خواهید کمپین تبلیغاتی برایش راه اندازی کنید را در صفحه اولتان بهینه نمایید و بستر های لازم برای تبلیغات کلیکی را در سایتتان بچینید .

در صورت نیاز به راه اندازی کمپین های تبلیغات اینترنتی با ما تماس بگیرید . تا با مشاوره رایگان بهترین راه را برای شما معرفی کنیم .

مشاوره رایگان طراحی سایت

مشاوره طراحی سایت

در صورتی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در دنیای اینترنت هستید . عدد 21 را به شماره 09381224111 پیامک نمایید یا در لینک زیر فرم درخواست مشاوره را پر نمایید تا مشاوران اینتن با شما در تماس باشند . با اینتن بروز باشید.

سایر مقالات طراحی سایت

بدون نظر

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 4:56

سیستم مدیریت محتوای وردپرس تمرکز خاصی بر روی نوشته‌ها در طراحی سایت و نحوه توسعه آن‌ها دارد به‌طوریکه طبق آمار رسمی وب‌سایت‌های “خبری” اگر از پایه با زبان php یا asp نگارش نشده باشند به‌طورحتم از CMS وردپرس استفاده کرده اند.
به دلیل همین تمرکز قوی بر روی نگارش محتوا قسمت‌های گوناگونی به این منظور در آن تعبیه شده است.از جمله این قسمت‌ها برگه ها در وردپرس هستند.اما کاربرد برگه‌ها چیست و چه تفاوتی با نوشتن مطلب در وردپرس دارند؟

کاربرد برگه ها در وردپرس

عنوان، محتوای متنی و برخی دیگر از اطلاعات مواردی هستند که علاوه بر مطالب , در برگه‌ها نیز مشاهده می شوند٬ اما بر خلاف نوشته‌ها بخشی از فرایند مبتنی بر ترتیب زمانی جاری در وبلاگ نیستند.به‌عبارت دیگر برگه‌ ها در وردپرس نوشته‌هایی دائمی داخل وب‌سایت هستند.بهترین مثال برای آن‌ها می‌تواند صفحات درباره‌ما و تماس با ما باشند.

نوشتن مطلب در وردپرس
از جمله مواردی که در برگه‌ها مشاهده نمی‌شوند دسته‌بندی و برچسب‌گذاری است , اما این امکان وجود دارد تا نوعی سلسله مراتب برای آن‌ها تعیین کرد. برای ایجاد گروهی از برگه‌ها می‌توان یک برگه را به عنوان مادر انتخاب کرد و سایر برگه‌ها را در گروه موردنظر قرار داد.

بخش همه برگه ها

این صفحه که لیست برگه ها در وردپرس را به نمایش می گذارد تفاوت خاصی با مدیریت نوشته‌ها ندارد.
برای اطلاعات بیشتر مقاله نوشتن مطلب در وردپرس را مطالعه کنید.
به همان نحو مدیریت , برگه ها در وردپرس نیز می‌تواند شخصی‌سازی و مرتب شوند.کوچک‌تر کردن لیست برگه‌ها با استفاده از صافی‌‌ها، اجرای عملیات مختلف روی برگه با استفاده از پیوندهای نمایان شده پس از حرکت روی ردیف‌ها یا ویرایش هم‌زمان اطلاعات چند برگه‌ و…

بخش افزودن برگه

یکی از ویژگی‌های مهمی که در صفحه ایجاد برگه برخلاف صفحه ایجاد یک مطلب جدید دیده می‌شود انتخاب قالب است.صفحه ایجاد برگه جدید دقیقا همان ویژگی‌های ذکر شده در صفحه ایجاد مطلب تازه را دارد , با این تفاوت که قسمت‌های دسته بندی و برچسب از آن حذف شده است.لذا به بررسی قسمت‌(ها) منحصربفرد در اینجا که با ایجاد مطلب جدید تفاوت دارد خواهیم پرداخت.

نوشتن مطلب در وردپرس
در قسمت صفات برگه که در پنل سمت چپ تعبیه شده

مادر برای مشخص کردن ساختار (احتمالی) سلسله مراتبی برگه ها در وردپرس استفاده می‌شود.اگر موردی در بالای لیست قرار داشته و دارای چند زیرشاخه است گزینه آن را بر روی “بدون مادر” قرار دهید.

قالب همان ویژگی منحصربفردی است که در بالا به عنوان وجه تمایز اصلی برگه با مطلب به آن اشاره نمودیم.بسته به نوع قالب خود و ویژگی‌های تعریف شده در آن , می توانید نوع نمایشی خاص و متفاوت از صفحه اصلی , صفحه نمایش مطالب عادی و… برای این برگه در نظر بگیرید.می‌توانید قالب‌های گوناگون را برای این برگه جدید تست کرده تا به مورد دلخواه خود برسید.

چیدمان برای مرتب کردن برگه ها در وردپرس برحسب تقدم اعداد وارده است , همان کاری که در مطالب با تغییر زمان انتشار انجام می‌دادیم.(تغییر ترتیب مطالب)
صفحه‌ها معمولا براساس حروف الفبا مرتب شده‌اند مگر اینکه شما این گونه ترتیب آن‌ها را عوض کنید.

مشاوره رایگان طراحی سایت

مشاوره طراحی سایت

در صورتی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در دنیای اینترنت هستید . عدد 21 را به شماره 09381224111 پیامک نمایید یا در لینک زیر فرم درخواست مشاوره را پر نمایید تا مشاوران اینتن با شما در تماس باشند . با اینتن بروز باشید.

سایر مقالات طراحی سایت

بدون نظر

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 218 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 18:02

یکی از محبوب ترین کاربردهای طراحی سایت در دهه گذشته که توسط سرمایه گذاری های هنگفت میسر شده ایجاد شبکه های اجتماعی تحت وب است , بطوریکه کاربران زمان زیادی از وقت خود را در آن‌جا صرف می‌کنند.
بدون شک تمامی کاربران پس از قرار دادن محتوا و همچنین فایل‌های رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ، انتظار آمدن likeها ، به اشتراک گذاری و در نتیجه بازدید بیشتر و فالوئرها یا توئیت‌های بیشتر را می‌کشند , اما این اتفاقی نیست که برای تمامی پست های منتشر شده رخ بده و گاهیص یک مطلب اشتراک گذاری شده هرگز هیچ کدام از این موارد را به خود نخواهد دید.

موفقیت در جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی

حال با چه ترفندهایی می‌توان تولید محتوایی داشت که مخاطبانتان را به نحوی به اشتراک گذاری آن مجبور کنید؟ چون کاربران مطالب ناب را از دست نداده و همواره برای اشتراک گذاری مطالب دسته اول و داغ با دوستان خود بی طاقتند!
همچنین چگونه و در چه زمانی باید آن را برای حصول بهترین نتیجه , در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.
پنج استراتژی کاربردی در راستای تولید محتوایی کاربر پسند که همگان را به تحسین وامی‌دارد وجود دارد. با به کارگیری این استراتژی ها برای فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام ، پینترست و یوتیوب شما می توانید محتوایی عالی با حداکثر به اشتراک گذاری ایجاد کنید.

برای طراحی های خود زمان صرف کنید

عدد ده رقمی ۴۵۶۸۴۱۵۸۷ را در نظر بگیرید.خواندن آن ساده است؟به‌طور حتما شما به فاکتور اصلی این عبارت یعنی ۹ رقمی بودن آن نیز توجه نکرده اید.
کارربران همواره از تمامی عبارات تفصیلی که قرار داده‌اید چشم‌پوشی می‌کنند و کلمات وجملات خاصی را انتخاب می کنند تا بتوانند صفحه را به طور اجمالی بررسی کنند.
پس در عوض استفاده از این روش , بهتر است تا از تصاویر چشم‌نواز استفاده کرده و محتوای خود را به روشی جذاب و کاربرپسند سازماندهی کنید.
برای دستیابی به این هدف:

  • از عناوین بزرگ و توپر و متمرکز استفاده کنید . به‌عبارت دیگر آن‌ها را ساده ولی با ایده های قدرتمند قرار دهید
  • برای حفظ اشتیاق کاربر در طول خواندن متن , هر چند پاراگراف ، از یک زیر عنوان استفاده کنید .
  • محتوا از مهمترین‌ها و اصلی‌ترین قسمت‌ها شروع کرده و در ادامه به شرح مطالب فرعی بپردازید و ساختار هرمی را رعایت کنید.

بروز باشید و مطالب را به موقع منتشر کنید

از اخبار مهمی که در زمان خود توجه بسیاری از افراد را به سوی جلب کرده اند آگاه باشید , چون پرش روی شرایط و اخبار روز از جمله ترفندهای محبوب جذب مخاطب است.این کار بسیار ساده است و اگر به اطراف خود توجه داشته باشید، می توانید از موقعیت های مختلف، به عنوان یک فرصت خوب برای نگه داشتن بازدیدکنندگان استفاده کنید .
از اتفاقات خنده‌دار اخیر پیش‌آمده در سینما گرفته تا ظهور یک تکنولوژی جدید در دنیای خودرو می‌تواند همیشه یک پست آماده برای به اشتراک گذاری سریع برای شما محسوب شود.

جذابیت‌های احساسی را به‌وفور استفاده کنید

تحقیقات روانشناسان نشان داده که احساسات یک عامل مهم در تصمیم گیری در تمامی سطوح به‌شمار می‌رود.کاربران معمولا محتوایی را که با خواندن آن حسی خاص و متفاوت تجربه کنند را با سایر دوستان خود به اشتراک می گذارند. اگر محتوا هیچ تاثیری در آنها نداشته باشد ، هرگز زحمت این کار را به خودشان نمی دهند .پس حتما حین نوشتن مطلب در پی پاسخگویی به سوالات زیر باشید:
آیا مطلب منتشر شده حسی متفاوت را در خواننده ایجاد می‌کند و یا عاری از هرگونه عاطفه و احساسص است؟
اگر خودتان یک‌بار دیگر این مطلب را بخوانید , شما را به خندیدن وادار خواهد کرد؟ آیا اشک شما را درخواهد آورد؟

داستانی شگفت‌انگیز را بازگو کنید

” پس از خوراک ، مسکن و همراه ، داستان چیزی است که اغلبِ ما انسان ها در جهان به آن نیاز داریم ”
شاید ذکر این جمله از فیلیپ پولمن , نویسنده انگلیسی , بتواند اهمیت قضیه را برای شما روشن کند.
در نظر داشته باشید تمامی قصه های با یکدیگر یکسان نیستند و این وظیفه شماست که داستانی را بگویید که اتصال شما را با خوانندگان برقرار سازد.اگرچه برترین داستان ها شامل تعلیق ، احساسات ، عکس و استعاره هستند , با این وجود داستان شما باید فراتر از این ویژگی ها برود.
داسنان شما باید چیزی در دل خود داشته باشید تا بتواند کاربر را با خود درگیر سازد وگرنه مانند مثال عددی بالا بسیار سرسری از روی آن عبور خواهد کرد.

مثبت ماندن را فراموش نکنید

طبق بررسی های صورت گرفته مقالاتی که انتقال ترس , خنده یا احساس شادی را به همراه داشته اند , رکورد بیشترین میزان اشتراک گذاری را در ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده اند.
گفتنی است در این تحقیق کمترین میزان اشتراک گذاری متعلق به احساس خشم و غم بوده است.همانطور که مورد انتظار است ، مردم چیزهایی که باعث افسردگیشان می شود را به اشتراک نمی گذارند.
دیدی مثبت را به مطالب خود القا کنید و یا حداقل سعی کنید ویژگی الهام بخشی را در آن رعایت کنید.

مشاوره رایگان طراحی سایت

مشاوره طراحی سایت

در صورتی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در دنیای اینترنت هستید . عدد 21 را به شماره 09381224111 پیامک نمایید یا در لینک زیر فرم درخواست مشاوره را پر نمایید تا مشاوران اینتن با شما در تماس باشند . با اینتن بروز باشید.

سایر مقالات طراحی سایت

بدون نظر

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 18:02

ساخت اپلیکیشن همیشه برای اندروید در ایران رواج دارد اما کاربران گوشی های آی او اس یا اپل در ایارن کم نیست . از این رو ساخت اپلیکیشن های تحت آی او اس هم در جایگاه خود را در بازار اپلیکیشن دارا است .

ساخت اپلیکیشن آی او اس

ساخت اپلیکیشن پس از طراحی سایت می تواند در شهرت وب سایت شما اهمیت بسیار بالایی داشته باشد . ساخت اپلیکیشن باعث می شو شما کاربران سایت خود را همیشه با خود همراه داشته باشید . از این رو در بازار یابی اینترنتی همیشه ساخت اپلیکیشن برای کاربران توصیه می شود این اپلیکیشن می تواند اندرویدی یا ای او اسی باشد .

همانطور که می دانید کاربران اپل علایق و سلیقه های خاص خود را دارند پس در طراحی اپلیکیشن برای ای او اس حتما داشتن گرافیک مناسب و بالا شرط اصلی برای داشتن مخاطبان خاص است .

پس از طراحی اپلیکیشن باید به دنبال انتشار آن در بین کاربران باشید . معرفی اپلیکیشن برای کاربران در بازار های اپلیکیشنی امکان پذیر است که با هزینه اندک انجام می پذیرد اگر شما بتوانید در سایت های بررسی اپلیکیشن و فناوری هم اپلیکیش خود را معرفی کنید یک گام برای رسیدن به هدف نزدیک شده اید .

قبل از ساخت اپلیکیشن حتما این نکته را هم در نظر داشته باشید که سایتی که برای خود طراحی کرده اید از استاندارد های لازم برخوردار باشد . یکی از استاندارد های لازم برای وب سایت ها داشتن نسخه مناسب برای گوشی های هوشمند است .

مشاوره رایگان برای ساخت اپلیکیشن

شرکت طراحی سایت اینتن برای راحتی افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کارشان در دنیای اینترنت هستند ،مشاوره رایگان طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن ارائه می نماید شما می توانید برای راه اندازی کسب و کارتان در دنیای اینترنت با مشاوران دلسوز اینتن همراه باشید تا شما را در رسیدن به اهدافتان در دنیای اینترنت کمک کنند.

با اینتن بروز باشید …

مشاوره رایگان طراحی سایت

مشاوره طراحی سایت

در صورتی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در دنیای اینترنت هستید . عدد 21 را به شماره 09381224111 پیامک نمایید یا در لینک زیر فرم درخواست مشاوره را پر نمایید تا مشاوران اینتن با شما در تماس باشند . با اینتن بروز باشید.

سایر مقالات طراحی سایت

بدون نظر

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 18:02

بدون دیدگاه

سیستم مدیریت محتوای وردپرس تمرکز خاصی بر روی نوشته‌ها در طراحی سایت و نحوه توسعه آن‌ها دارد به‌طوریکه طبق آمار رسمی وب‌سایت‌های “خبری” اگر از پایه با زبان php یا asp نگارش نشده باشند به‌طورحتم از CMS وردپرس استفاده کرده اند.
به دلیل همین تمرکز قوی بر روی نگارش محتوا قسمت‌های گوناگونی به این منظور در آن تعبیه شده است.از جمله این قسمت‌ها برگه ها در وردپرس هستند.اما کاربرد برگه‌ها چیست و چه تفاوتی با نوشتن مطلب در وردپرس دارند؟

کاربرد برگه ها در وردپرس

عنوان، محتوای متنی و برخی دیگر از اطلاعات مواردی هستند که علاوه بر مطالب , در برگه‌ها نیز مشاهده می شوند٬ اما بر خلاف نوشته‌ها بخشی از فرایند مبتنی بر ترتیب زمانی جاری در وبلاگ نیستند.به‌عبارت دیگر برگه‌ ها در وردپرس نوشته‌هایی دائمی داخل وب‌سایت هستند.بهترین مثال برای آن‌ها می‌تواند صفحات درباره‌ما و تماس با ما باشند.

نوشتن مطلب در وردپرس
از جمله مواردی که در برگه‌ها مشاهده نمی‌شوند دسته‌بندی و برچسب‌گذاری است , اما این امکان وجود دارد تا نوعی سلسله مراتب برای آن‌ها تعیین کرد. برای ایجاد گروهی از برگه‌ها می‌توان یک برگه را به عنوان مادر انتخاب کرد و سایر برگه‌ها را در گروه موردنظر قرار داد.

بخش همه برگه ها

این صفحه که لیست برگه ها در وردپرس را به نمایش می گذارد تفاوت خاصی با مدیریت نوشته‌ها ندارد.
برای اطلاعات بیشتر مقاله نوشتن مطلب در وردپرس را مطالعه کنید.
به همان نحو مدیریت , برگه ها در وردپرس نیز می‌تواند شخصی‌سازی و مرتب شوند.کوچک‌تر کردن لیست برگه‌ها با استفاده از صافی‌‌ها، اجرای عملیات مختلف روی برگه با استفاده از پیوندهای نمایان شده پس از حرکت روی ردیف‌ها یا ویرایش هم‌زمان اطلاعات چند برگه‌ و…

بخش افزودن برگه

یکی از ویژگی‌های مهمی که در صفحه ایجاد برگه برخلاف صفحه ایجاد یک مطلب جدید دیده می‌شود انتخاب قالب است.صفحه ایجاد برگه جدید دقیقا همان ویژگی‌های ذکر شده در صفحه ایجاد مطلب تازه را دارد , با این تفاوت که قسمت‌های دسته بندی و برچسب از آن حذف شده است.لذا به بررسی قسمت‌(ها) منحصربفرد در اینجا که با ایجاد مطلب جدید تفاوت دارد خواهیم پرداخت.

نوشتن مطلب در وردپرس
در قسمت صفات برگه که در پنل سمت چپ تعبیه شده

مادر برای مشخص کردن ساختار (احتمالی) سلسله مراتبی برگه ها در وردپرس استفاده می‌شود.اگر موردی در بالای لیست قرار داشته و دارای چند زیرشاخه است گزینه آن را بر روی “بدون مادر” قرار دهید.

قالب همان ویژگی منحصربفردی است که در بالا به عنوان وجه تمایز اصلی برگه با مطلب به آن اشاره نمودیم.بسته به نوع قالب خود و ویژگی‌های تعریف شده در آن , می توانید نوع نمایشی خاص و متفاوت از صفحه اصلی , صفحه نمایش مطالب عادی و… برای این برگه در نظر بگیرید.می‌توانید قالب‌های گوناگون را برای این برگه جدید تست کرده تا به مورد دلخواه خود برسید.

چیدمان برای مرتب کردن برگه ها در وردپرس برحسب تقدم اعداد وارده است , همان کاری که در مطالب با تغییر زمان انتشار انجام می‌دادیم.(تغییر ترتیب مطالب)
صفحه‌ها معمولا براساس حروف الفبا مرتب شده‌اند مگر اینکه شما این گونه ترتیب آن‌ها را عوض کنید.

مشاوره رایگان طراحی سایت

مشاوره طراحی سایت

در صورتی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در دنیای اینترنت هستید . عدد 21 را به شماره 09381224111 پیامک نمایید یا در لینک زیر فرم درخواست مشاوره را پر نمایید تا مشاوران اینتن با شما در تماس باشند . با اینتن بروز باشید.

بدون نظر

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 210 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1395 ساعت: 16:03

هرشخصی که حداقل یکبار به تولید محتوا در طراحی سایت اقدام کرده باشد از سختی‌ها , مشقات و خطاهای محتملی که همواره باید از آن‌ها دوری کند آگاه است.احتمال پیش آمدن خطا در یک جمله که نهایتا از ۱۰ تا ۱۵ کلمه تشکیل شده بسیار کم است اما , این احتمال زمانی‌که تعداد کلمات , جمله‌ها و پارگراف‌های مطلب افزایش می‌یابد بیشتر می‌شود و از غلط‌های املایی گرفته تا خطاهای معنایی و… ممکن است در آن مشاهده شود.

گسترش اهمیت تولید محتوا

حدود یک دهه است که اهمیت موضوع ذکر شده گسترش یافته و تمرکز زیادی بر روی آن می‌شود.پیشتر , کسی ارزش خاصی برای یک نوشته درون وب‌سایت قائل نمی‌شد و شاید آن را بی ارزش‌ترین و کم‌اهمیت‌ترین بخش یک طراحی سایت حرفه ای می‌دانست , اما اکنون به دلیل توسعه دانش سئو و رقابت وب‌سایت‌های مختلف برای کسب جایگاه ممتاز نزد موتورهای جستجو , تولید محتوا از زاویه دیگری بررسی می‌شود.

content creation common mistakes
ده اشتباه محتمل زیر در تولید محتوا را همیشه مدنظر داشته باشید.

عدم درک مخاطبان

فکر می‌کنید اگر یک مطلب با موضوع استراتزی‌های بازاریابی اینترنتی را در وب‌سایتی که در زمینه تهیه و تولید محتوا مخصوص افراد دبیرستانی فعالیت می‌کند قرار دهید , بازخورد خوبی خواهید داشت؟ اگرچه این عنوان نزد آن‌ها بسیار و جذاب به‌نظر می‌‌آید اما به دلیل نبود سواد و دانش کافی برای درک مطالبی که در ادامه آن قرار می‌دهید , پاسخی از سمت آن‌ها دریافت نخواهید کرد.
بدتر از آن , انجام دادن عکس این موضوع است , یعنی تولید محتوای سطح پایین برا افراد سطح بالا
همواره مخاطبان خود را مدنظر داشته و محتوای خود را بر اساس درک و نیاز آن‌ها تولید کنید.

نداشتن صفحه درباره‌ما

تفاوتی ندارد که وب سایت شما به یک بیزینس بزرگ تعلق دارد و یا اینکه کاملا شخصی است , موضوع مهم در راستای جلب اعتماد کاربران قرار دادن صفحه درباره ما بشمار می‌رود و درصد بالایی از کاربران بعد از ورود به یک وب‌سایت جدید , ابتدا به دنبال آن می‌گردند.

عدم اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

نوشتن مطالب تنها قسمت کار نیست , بلکه بخش اعظم کار به گسترش آن تعلق دارد.
شبکه های اجتماعی امروزه پل ارتباطی مهمی بین شما و کاربران محسوب می‌شوند , چون محلی است که برای گذران وقت , اشتراگ گذاری و یا اطلاع از اخبار روز , ارتباط با دوستان , آموزش و… از آن استفاده می‌کنند.

content creation common mistakes
بهتر است برای گرفتن بیشترین نتیجه از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی , بسته به مخاطبان مطلب مورد نظر , شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید.

ذکر نکردن تجارب شخصی

آیا زمان صحبت با دوستان خود از افعال سوم شخص استفاده می‌کنید؟ البته که خیر! پس چرا باید چنین کاری را در بلاگ خود انجام دهید؟
موفق‌ترین بلاگرها کسانی هستند که در تولید محتوای خود از ” من ” استفاده می‌کنند.بجای استفاده از تجربیات سایرین به اتفاقات پیش‌آمده در زندگی شغلی خود تکیه کنید و مطمئن باشید که کاربران در این صورت ارتباط بهتری با شما برقرار خواهند کرد.

وجود قلط‌های املائی فراوان

هرگز فراموش نکنید که کاربران در انتها و حتی حین خواندن مطالبتان در موردتان قضاوت کرده و شما را مخاطب داوری‌های خود قرار می‌دهند , پس با غلط‌های املائی و گرامری زیاد , خود را فردی بی‌سواد , که نمی‌توان به مطالب نگارش شده‌اش اعتماد کرد , نشان ندهید.

content creation common mistakes
وجود اشتباه در متن امری محتمل بوده و کاربران بدان واقف‌اند , اما اشتباهی مانند نوشتن ” غلط ” به‌صورت ” قلط ” غیرقابل مقایسه با نوشتن ” درست ” به‌صورت ” دزست  است ” , چون مورد اول سواد شما را به کلی زیر سوال می‌برد!!

عدم تکیه بر روش شخصی خودتان

معروف‌ترین بلاگرهای دنیا , اشتباه بزرگ خود در تولید محتوا را ” کپی کردن از مطالب سایرین ” عنوان می‌کنند.استفاده از تجربیات دیگران و نوشته‌های آن‌ها کار بدی نیست , چون این دقیقا هدفی است که مطلب برای آن تولید شده , اما عدم بکاربستن خلاقیت خود برای تولید محتوا و کپی کردن عینی یک مطلب , خارج از قوانین کپی‌رایت , کمکی به پرورش نبوغ شما در زمینه نوشتن مطالب جنجال برانگیز نخواهد کرد.

استفاده نکردن از عکس داخل مطلب

مغز انسان عاشق تصاویر است , هرچه جذاب‌تر , ایجاد کشش بیشتر
استفاده نکردن از عکس داخل مطلب علاوه بر اینکه کاربر را به خواندن یک مطلب زمخت و بدون جذابیت مجبور می‌کند , نفوذ خوبی نیز نداشته و بدون شک به‌‌زودی از یاد کاربر خواهد رفت.هرچه جذابیت ظاهری مطلب شما بیشتر باشد , خواننده بیشتر و بیشتر به خواندن آن تشویق می‌شود.

عدم توجه به اعداد و ارقام وب‌سایت

بعضی از کاربران از سر و کله زدن با اعداد و ارقام بیزارند و ترجیح می‌دهند تا از آن‌ها دوربی کنند , غافل از اینکه عدم بررسی آمار مربوط به یک مطلب موفقیت یا عدم موفقیت آن در جذب کاربران را مشخص نکرده و تولیدکننده محتوا از آماری همچون دسته کاربران غالب وب‌سایت و… بی اطلاع خواهد ماند.

content creation common mistakes
به عنوان نمونه اگر یک نویسنده بداند که غالب خوانندگان مطالب وی را افراد بین ۲۰ تا ۳۰ ساله تشکیل می دهند , کمتر به تولید محتوا پیرامون موضوعات نامناسب با این رده سنی خواهد پرداخت.

بهره نجستن از عناوین مناسب

عنوان مطلب را می‌توان به دروازه‌ای برای ورود به مطلب تشبیه کرد.اگر درب ورودی شما جالب , جذاب , زیبا و تاثیرگذار نباشد , کاربر از آن وارد نخواهد شد , هرچند کلکسیونی از بهترین‌ها در پشت آن فراهم شده باشد.
اگر آموزشی بسیار جامع , یا اخباری بسیار جذاب نوشته ولی عنوانی مناسب برای آن انتخاب نکرده باشید , تمامی زحمات خود برای دوری از هشت مورد بالا را هدر کرده‌اید.

پاسخ ندادن به نظرات کاربران

فراموش نکنید که نوشتن یک مطلب حکم آغاز یک گفتگو جدید را دارد و با رسیدن به نقطه انتهایی نوشته شما پایان نمیپذیرد.کاربران برای بحث و تبادل نظر به بیان افکر خود در رابطه با موضوع مطرحه می پردازند.حال عدم تایید نظرات آن‌ها و یا بدتر از آن , تایید نمایش ولی عدم پاسخگویی به نظرات دافعه شدیدی میان شما و کاربران ایجاد خواهد کرد.
همگان از دیده نشدن و چشم پوشی شدن بیزارند.

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 149 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 18:19

در آموزش قبل از سری آموزش‌های طراحی سایت به بررسی قسمت نمایش در سیستم مدیریت محتوای وردپرس پرداختیم و دیدیم که چه برای تغییر کلی ظاهر سایت (تغییر قالب) و چه برای پیاده سای تغییرات جزئی (اضافه , حذف یا جابجایی یک ابزار) باید از این بخش استفاده کنیم.
“پوسته‌ها” , “سفارشی‌سازی” و “ابزارک‌ها” بخشهای بررسی شده در آموزش طراحی سایت با وردپرس قبلی بودند.در ادامه بخشهای باقی مانده را برای استفاده حداکثری از قابلیت سیستم مدیریت محتوای خود بررسی خواهیم کرد.

بخش نمایش در وردپرس‌

فهرست‌ها , سربرگ و پس‌زمینه از دیگر بخشهای اصلی وب سایت شما بشمار می روند.
فهرستها در واقع همان منو در سیستم مدیریت محتوای جوملا هستند که چکیده وب‌سایت شما را در یکجا فراهم ساخته و در واقع حکم ناوربری را ایفا می‌کنند , از همین رو آن‌ها را Navigation Bar می‌نامند.اگر در ایجاد منوهای خود موفق عمل نکنید , کاربر مسیرخود را در وب‌سایت پیدا نکرده و پنجره مرورگر را خواهد بست.با ذکر اهمیت این موضوع توجه شما را به بخش اول یعنی فهرست‌ها جلب می‌نمائیم

قسمت فهرست‌ها

با ورود به این قسمت صفحه‌ای مانند شکل زیر به شما نمایش داده خواهد شد.نکته مهمی که ابتدا باید در نظر بگیرید این است که بسته به قالب نصب شده , موقعیت‌های ممکن برای قرار دادن منو (فهرست) متفاوت خواهد بود.به عنوان مثال در قالب تستی مورد بحث ما در این مقاله تنها سه موقعیت منو یافت می‌شود.

874

با زدن گزینه “فهرستی تازه بسازید” پروسه ایجاد یک منو جدید آغاز خواهد شد.هرتعداد منو که لازم دارید , با توجه به موقعیت‌های موجود خود , بسازید.
نام منو مورد نظر خود را وارد کرد و “ساخت فهرست” را بزنید تا به ادامه مراحل انتقال داده شوید.
آموزش نوشتن مطلب در وردپرس

بخش نمایش وردپرس
در فیلد “جایگاه‌ها در پوسته” موقعیت(ها) را که می‌خواهید این منو در آن(ها) قرار بگیرد برگزینید.
درست همانند آنچه که در سیستم مدیریت محتوای جوملا دیدیم , موارد منو می‌توانند انواع متفاوتی داشته باشند.یک مطلب تکی (خاص) , نمایش مجموعه‌ای از مطالب , ورود به دسته بندی خاص محصولات فروشگاه , یک لینک و… می‌توانند انواع آیتم‌های منو را تشکیل دهند.
این موارد از پنل سمت راست معین می‌شوند که بسته به امکانات وب‌سایت شما ممکن است متفاوت باشند.

بخش نمایش وردپرس

به عنوان مثال اولین تبی که به طور اتوماتیک باز شده به برگه‌ها اختصاص دارد.میتوانید مورد(موارد) دلخواهتان را تیک زده و بر روی گزینه “افزودن به فهرست” کلیک کنید.همچنین تب نوشته‌ها , پیوندهای دلخواه, دسته‌ها (دسته بندی مطالب) و… همه و همه این امکان را به شما می‌دهند تا یک منو حرفه‌ای بسازید.بعد از اتمام ورود تمامی موارد , ذخیره و بستن را برگزینید.
قفل ورود به پنل مدیریتی در وردپرس

ویژگی بسیار بسیار زیبا و کاربردی که در اینجا وجود دارد این است که می‌توانید به صورت Drag & Drop ساختار سلسله مراتبی آیتم‌های منو را مشخص نمایید.بدین صورت که هر آیتمی را که به سمت چپ بکشید , فرزند آیتم بالایی خواهد شد (زیر مجموعه آیتم بالایی می‌شود)

بخش نمایش وردپرس

البته این تنها راه ساخت منو نیست و می‌توانید با اضافه کردن ابزارک “فهرست‌های سفارشی” در صفحه‌ی ابزارک‌ها , یک منو بار در هر قسمت که می خواهید ایجاد کنید.

بخش نمایش وردپرس
قسمت سربرگ

تصویری که در بالای وب‌سایت شما قرار می‌گیرد را سربرگ می گویند.اندازه سربرگ بسته به قالب مورد استفاده متفاوت است و با زدن این گزینه به شما نشان داده می‌شود.اگرچه بعد از بارگذاری عکسی حتی بزرگتر خواهید توانست تا آن را برای فیت کردن برش دهید (crop) , اما پیشنهاد می‌شود پیش از بارگزاری آن را به اندازه گفته شده تبدیل نمایید.

قسمت پس‌زمینه

مجددا بسته به قالبی که دارید عکس‌هایی با اندازه‌های متفاوت ممکن است به‌عنوان تصویر پس زمینه مناسب باشند.اما خوشبحتانه این امکان وجود دارد که پیش از ثبت نهایی , در این قسمت عکس‌های مورد نظرتان رادر حالت‌های مختلف تست کرده و مناسب‌ترین را برگزینید.

قسمت ویرایشگر

به کمک این ویرایشگر قادرید تا پرونده‌های CSS و PHP سازنده پوسته سایت خود را ویرایش کنید.به این منظور نخست یک پوسته را از فهرست برگزیده و سپس بر روی دکمه‌ گزینش کلیک کنید.در ادامه فهرستی از تمامی پرونده‌های پوسته را مشاهده خواهید کرد.با کلیک روی نام هر یک از پرونده‌ها، آن پرونده در قسمت بزرگی که مخصوص ویرایش است، ظاهر خواهد شد.
برای پرونده‌های PHP، میتوانید با گزینش فهرست مستندات، توابع شناخته شده در آن فایل را برگزینید تا با کلیک بروی آن به صفحه اینترنتی درباره هر تابع ارسال شوید.

بخش نمایش وردپرس

برای استفاده بهینه از این ویرایشگر باید بدانید که در این محیط دکمه Tab یک فاصله‌ی tab را وارد می‌کند.همچنین برای انتقال به پایین این ناحیه با استفاده از دکمه Tab، دکمه Esc را به همراه Tab فشار دهید. در برخی موارد ممکن است قبل از زدن دکمه Tab، نیاز باشد که دکمه Esc را دو بار فشار دهید.
در نظر داشته باشید به‌روزرسانی به نسخه جدیدتر یک پوسته، تغییرات اعمال شده در اینجا را از بین خواهد برد. برای جلوگیری از این اتفاق، یک زیرپوسته ایجاد کنید.

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 4:03

در استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت , چه اختصاصی و چه متن باز , تسلط به بخش‌های مختلف و دانستن نحوه کارکرد هر بخش مسئله‌ای بسیار مهم بشمار می‌آید و اگر شما به عنوان یک مدیر وب‌سایت از قابلیت‌های CMS خود بی اطلاع باشید , در واقع انگار آن ویژگی‌ها وجود ندارند و نخواهید توانست آن‌طور که باید شعبه الکترونیک خود را گسترش دهید.

طراحی وب سایت با وردپرس یکی از داغ ترین موضوعاتی است که وبمستران همیشه به دنبال یاد گیری آن هستند . وردپرس به دلیل سادگی توانسته جایگاه بسیار مناسبی را در طراحی وب سایت در بین کاربران و وبمستران داشته باشد .
از این رو در ادامه آموزش‌های طراحی سایت با وردپرس به بررسی بخش نمایش وردپرس خواهیم پرداخت.

قسمت‌های مختلف بخش نمایش وردپرس

بخش نمایش وردپرس از قسمت های مختلفی به شرح زیر تشکیل شده است:
پوسته‌ها , سفارشی سازی , ابزارک‌ها , فهرست‌ها , سربرگ , پس‌زمینه و…

به‌وسیله تک تک این قسمت‌ها قادر خواهید بود تا ظاهر وب‌سایت را به کلی تغییر داده و استفاده‌ای حداکثری از امکانات موجود بکنید.

قسمت پوسته‌ها

به‌منظور مدیریت پوسته‌ها (تم‌ها) نصب شده باید وارد این صفحه در بخش نمایش وردپرس بشوید , صفحه ای که علاوه بر پوسته‌های پیش‌فرض دیگر پوسته‌های ایجاد شده توسط برنامه نویسان را نیز به‌نمایش می‌گذارد.

در این صفحه می‌توانید:
برای دیدن مشخصات پوسته از قبیل نام، نگارش، سازنده، توضیحات، برچسب‌ها و پیوند حذف، بر روی هر آیتم رفته و سپس کلیک کنید.
همچنین دکمه‌های فعال‌سازی و پیش‌نمایش زنده نیز با بردن موس روی هر آیتم به‌نمایش درمی‌آیند.با زدن پیش نمایش زنده صفحه ای روبه روی شما باز خواهد شدکه در آن می‌توانید با قرار دادن ابزارهای گوناگون وب‌سایت در بخش‌های مختلف , ظاهر وب‌سایت را در چندین حالت محک بزنید.

بخش نمایش وردپرس
گفتنی است در فیلد جستجو صفحه پوسته‌های نصب شده با تایپ , در اسم پوسته‌ها، توضیح، طراح، یا برچسب‌های آن‌ها جستجو انجام شده و نتیجه جستجو همزمان با این که شما تایپ می‌کنید به‌روز می‌شود.

با زدن گزینه افزودن پوسته تازه ‌می‌توانید از میان قالب‌های رایگان و یا تجاری موجود و یا فایل‌های قالبی که خودتان دارید نسبت به نصب یک پوسته جدید مبادرت بورزید.

بخش نمایش وردپرس

برای نصب قالب از طریق فایلی که در اختیار دارید گزینه زیر را در این صفحه بخش نمایش وردپرس برگزینید.

بخش نمایش وردپرس
دراین صفحه در نظر داشته باشید که پوسته‌ پیش‌نمایش داده شده کاملا تعاملی است و شما قادرید تا بین صفحه‌ها حرکت کرده و چگونگی تحت تاثیر قرار گرفتن پوسته پست‌ها، بایگانی‌ها و باقی قالب‌های صفحه را ببینید.
البته در نظر داشته باشید تنظیمات بسته به قابلیت‌هایی که پوسته پیش‌نمایش داده شده پشتیبانی می‌کند ممکن است متفاوت باشند. برای قبول تنظیمات جدید و فعالسازی پوسته در یک گام، دکمه‌ی «ذخیره و فعال‌سازی» در بالای فهرست را کلیک کنید.

قسمت سفارشی سازی

برگزیدن گزینه سفارشی‌سازی شما را به صفحه‌ای همانند آنچه که در بالا و زمانی که پیش‌نمایش زنده را زدیم خواهد برد.

بخش نمایش وردپرس
در قسمت قبل می‌توانستید نحوه جایگذاری ابزارهای مختلف را در قالبی به غیر از مورد فعال تست کرده و آن‌ها را محک بزنید.اما در گزینه سفارشی سازی بخش نمایش وردپرس در واقع ظاهر وب‌سایت حال و فعال خود را ویرایش خواهید کرد و هر تغییر و قرار دادن و حذف هر ابزاری به معنی تغییر در ظاهر کنونی سایت خواهد بود.
هر تم از قسمت های مختلفی تشکیل شده که با قرار دادن ابزارهای خود در آن‌ها می توانید به‌طور دلخواه ظاهر وب‌سایت را تغییر دهید.
آموزش نوشتن مطلب در وردپرس

قسمت ابزارک‌ها

در این بخش نمایش وردپرس لیست تمامی ابزارهای موجود با توجه به افزونه‌هایی که نصب نموده‌اید به نمایش درخواهد آمد.از ویژگی‌های بسیار کاربری این قسمت قابلیت Drag&Drop هر یک از ابزار از لیست سمت چپ و قرار دادن آن در محل مورد نظر در پنل سمت راست است , قابلیت که می‌توانید از قسمت تنظیمات صفحه در بالای صفحه غیرفعال/فعال کنید.

بخش نمایش وردپرس
به زبان دیگر ابزارک‌ها بخش‌های مستقلی از مطالب داخل وب‌سایت بوده که در ناحیه ابزارک‌های پوسته قرار می گیرند. برای پر کردن ستون‌های کناری/ناحیه ابزارک‌ها با ابزارک‌های شخصی، نوار عنوان ابزارک دلخواه را به ناحیه موردنظر کشیده و سپس رها کنید.
زمانی‌که که شما ابزارک را به ستون کناری می‌کشید، ابزارک به‌صورت اتوماتیک باز شده و می توانید تنظیمات آن را بنابر دلخواه خود تغییر دهید.هنگامی که شما تنظیمات را انجام دادید بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید تا ابزارک در سایت شما نمایش داده شود. اگر بر روی پاک کردن کلیک کنید ابزارک مربوطه حذف خواهد شد.

بخش نمایش وردپرس
اگر مایلید تا ابزاری را حذف اما تنظیمات آن را برای آینده ذخیره کنید , ابزارک‌های غیرفعال در این بخش نمایش وردپرس به کمک شما خواهد آمد و در آینده قادر خواهید بود تا از همین قسمت آن‌ها را دوباره اضافه کنید.
بد نیست بدانید که ابزارک‌ها می‌توانند چندین بار استفاده شده و هر دفعه به هر ابزارک یک عنوان اختصاص دهید تا در سایت شما نمایش داده شود.البته دادن عنوان موردی ضروری نیست.

بخش نمایش وردپرس
اگرچه برخی از پوسته‌ها به صورت پیش‌فرض برخی ابزارک‌ها را در ستون‌کناری به‌نمایش درمی‌آورند , با این حال آن ابزارک‌ها در بخش مدیریت به صورت خودکار نشان داده نمی‌شوند. پس از اینکه شما اولین تغییر را در ابزارک‌ها به‌وجود آوردید,  قادر خواهید بود تا ابزارک‌های پیش‌فرض را از قسمت ابزارک‌های موجود دوباره اضافه کنید.
زمانی که به تغییر پوسته‌ها اقدام می‌ورزید ممکن است به دلیل تفاوت محل نمایش یا تعداد ابزارک‌ها در پوسته‌ی پیشین تداخل‌هایی به‌وجود بیاید.اگر پوسته را عوض کرده و در ادامه ابزارک‌هایی را از دست دادید، به پایین صفحه رفته و در بخش ابزارک‌های غیرفعال، آیتم‌های مفقود شده را به‌همراه تنظیمات قبلی‌شان مجددا فعال کنید.
قسمت های اصلی پنل مدیریت وردپرس

در نظر داشته باشید با توجه به سایز و اندازه هر ابزارک ممکن است بعد از قرار دادن هریک از آن‌ها در یکی از بخش‌های وب‌سایت , ابزار مورد نظر به نمایش درنیاید.در این صورت باید آن را در محلی دیگر قرار دهید.

بخش نمایش وردپرس همچنان شامل بخش‌هایی دیگر است که برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب کنونی , در مقاله ای دیگر آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 12:17

در بسیاری از موارد , طراحی سایت تنها به منظور نمایش اطلاعاتی به کاربران و نهایتا دریافت نظرات آن‌ها در زمینه‌ای خاص منتهی نمی‌شود و به دلیل سبک فعالیت و اهداف وب‌سایت , تعامل با کاربران رکنی اساسی به‌شمار می‌رود.از این رو یک مدیر و ادمین سایت به مدیریت کاربران در وردپرس نیازمند خواهد بود و هرچه وب‌سایت گسترش پیدا می‌کند , نیاز به این بخش نیز در طراحی سایت با وردپرس افزایش پیدا می کند.

مدیریت کاربران در وردپرس

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که همواره باید به سطح دسترسی که به هر کاربر خود می دهید توجه ویژه داشته باشید , مخصوصا اگر وب‌سایت شما با اشخاصی خاص سر و کار داشته و یک مطلب نامرتبط بتواند خسارات جبران ناپذیری به وجود بیاورد.به عنوان مثال اگر به دلیل مشغله کاری نمی توانید تولید محتوای وب‌سایت خود را انجام داده و تصمیم به استخدام یک نویسنده گرفته‌اید , تا زمان حصول اطمینان از کار وی اجازه منتشر شدن مستقیم مطالب نوشته شده را ندهید و حتما پیش از انتشار , مطالب تولید شده را مطالعه بفرمایید.

قسمت همه کاربران

لیست تمامی کاربران , از مدیرکل وب‌سایت گرفته تا نویسندگان و کاربران ثبت نام کرده در اینجا به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیریت کاربران در وردپرس

همانطور که می‌بینید علاوه بر دسته‌بندی همه , بر حسب نوع کاربران نیز در بالای لیست دسته بندی خاصی وجود دارد و مدیران کل , نویسندگان و… را برای شما لیست می‌نماید.همچنین مجددا بر اساس امکانات موجود در وب‌سایت ممکن است دسته‌بندی‌های دیگری به این صفحه اضافه شود.به‌عنوان نمونه بخاطر نصب ابزار ایجاد فروم در وب‌سایت مورد بحث بالا , نقش هایی از قبیل Keymaster و Participant که متعلق به نقش‌های کاربران در فروم است نیز در اینجا اضافه شده است.
از قسمت تنظیمات صفحه که در بالا و سمت راست راهنما قرار دارد می توانید نمایش / عدم‌نمایش این موارد را مشخص نمایید.

از بخش کارهای دسته جمعی مدیریت کاربران در وردپرس می‌توانید حذف دسته‌ای کاربران را داشته باشید.از بخش تغییر نقش به می توانید قدرت کاربر(ان) را در وب‌سایت تغییر داده و زمینه فعالیت آن‌ها را تغییر دهید.به عنوان نمونه نویسنده‌ای را پس از مدت‌ها تلاش و کوشش به مدیر کل تبدیل نمایید , اگرچه که این‌کار هرگز و هرگز توصیه نمی‌شود!!
در این صفحه می‌توانید با کلیک بر روی عدد موجود در ستون نوشته‌ها، همه‌ی نوشته‌های کاربر را مشاهده کنید.

گزینه ویرایش شما را به بخش ویرایش اطلاعات و اصطلاحا شناسنامه کاربر مورد نظر می‌برد بعلاوه اینکه برای همینکار می‌توانید بروی نام‌کاربری وی کلیک کنید.حذف برای تایید شما را به صفحه حذف کاربران می‌برد و در آن جا می‌توانید یک کاربر و مطالبش را برای همیشه از سایت خود حذف کنید. همین طور با استفاده از کارهای دسته‌جمعی می‌توانید همزمان چند کاربر را حذف کنید.

قسمت افزودن

مدیریت کاربران در وردپرس اگر تعداد کاربر قابل توجهی در وب‌سایت وجود نداشته باشد بی‌معنی خواهد بود.لذا از قسمت یاد شده به افزودن کاربران به وب‌سایت اقدام خواهیم کرد.گفتنی است در بالای قسمت همه‌کاربران نیز چنین گزینه‌ای قابل مشاهده بود.

مدیریت کاربران در وردپرس

یک ایمیل حاوی رمز عبور برای کاربران جدید ارسال خواهد شد تا از عضویت‌شان در سایت شما باخبر شوند اما , اگر نمی خواهید تا رمز عبور در نامه خوش‌آمدگویی ذکر شود، تیک گزینه‌ی مربوطه را بردارید.
تمامی فیلدها واضح بوده و نیازی به توضیح اضافی ندارند , به جز یک مورد

نقش‌های ممکن برای یک کاربر در مدیریت کاربران در وردپرس از قرار زیر خواهند بود:

  • مشترکین قادرند دیدگاه ارسال کرده و همچنین بخوانند و خبرنامه دریافت کنند , اما نمی‌توانند محتوای سایت را تغییر دهند.
  • مشارکت‌کنندگان می‌توانند نوشته‌هایشان را ذخیره و مدیریت کنند ولی اجازه انتشار آنها یا بارگذاری پرونده‌های چندرسانه‌ای را ندارند.
  • نویسندگان می‌توانند نوشته‌های خود را منتشر و مدیریت کنند، همچنین می‌توانند پرونده بارگذاری کنند.
  • ویرایشگران علاوه بر انتشار نوشته‌های خود می‌توانند نوشته‌های خود و دیگران را نیز مدیریت کنند.
  • مدیران به همه قابلیتهای مدیریتی دسترسی دارند.

قسمت شناسنامه شما

شناسنامه کاربر حاوی اطلاعاتی درباره وی بوده و برخی از گزینه‌های شخصی برای استفاده از وردپرس در آن یافت می‌شود.
از این قسمت قادر خواهید بود تا رمز عبور کاربر فعلی را تغییر دهید , میان‌بُرهای صفحه‌کلید را فعال کنید، رنگ محیط مدیریت، و حالت ویرایشگر دیداری را تغییر داده و تا حد ممکن ظاهر وردپرس را برای خود شخصی سازی کنید.می‌توانید نوار ابزار را هنگام مشاهده‌ی سایت پنهان کنید، اما نمی‌توانید آن را در محیط مدیریت غیرفعال کنید.

اگرچه نام‌کاربری غیرقابل‌تغییر است اما قادرید تا برای وارد کردن نام حقیقی یا مستعار کاربر از این قسمت استفاده کنید.با زدن دکمه بیرون رفتن از همه نشست‌های دیگر، می‌توانید از بقیه دستگاه‌ها، مانند تلفن همراه یا رایانه عمومی بیرون بروید.  بخش‌های مورد نیاز مشخص شده‌اند؛ بقیه اختیاری هستند. اطلاعات شناسنامه در صورتی نمایش داده می‌شوند که پوسته برای اینکار تنظیم شده باشد.
مجددا ممکن است در مدیریت کاربران در وردپرس , بسته به ابزارهایی که نصب نموده‌اید تنظیماتی اضافی در این صفحه دیده شود که باید نسبت به ویرایش آن ها اقدام کنید.

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 138 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 7:12

همانطور که پیشتر بدان اشاره کردیم از جمله موارد بسیار محبوب در عرصه طراحی سایت راه اندازی فروشگاه اینترنتی بشمار می‌آید، چون هم سود آوری مناسب برای مدیران وب‌سایت هم سهولت در خرید برای کاربران را به دنبال دارد.
تا مدتی قبل تعداد فروشگاه اینترنتی موفق انگشت شمار بودند و حق انتخاب زیادی برای کاربران وجود نداشت، ضمن اینکه با وجود همان تعداد کم نیز کاربران به دلیل غریب به نظر رسیدن این نوع از خرید، تمایلی بدان نشان نمی دادند.
اما اکنون در تجارت الکترونیک، رقابت بین فروشگاه های اینترنتی از آنجائی هر روز رقابت فشرده تر می شود که تقریبا هر روزه هزاران مورد جدید در سطح دنیا و چندین مورد جدید در کشور ما شروع به کار می کنند.

پیشنهاد میکنم مقاله طراحی سایت فروشگاهی رو برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مطالعه فرمایید .
این مطلب را حتما بخوانید : جلب اعتماد کاربران برای خرید اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق

در میان تعداد زیاد فروشگاه‌های اینترنتی موجود که روزانه نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، درصد پایینی از آن‌ها در حدود کمتر از ۱۰ به معتای واقعی به فروشگاه اینترنتی موفق تبدیل می‌شوند.بسیاری از متقاضیان راه اندازی یک فروشگاه به جای تمرکز بر روی استراتژی های مناسب فروش تنها بر روی زرق و برق دار کردن فروشگاه دقت می‌کنند، فارغ از اینکه دنیای مجازی صرفا به کدنویسی ختم نشده و برنامه های کاری خارج از این دنیا که در تجارت بیرون استفاده می‌شوند به طور مشابهی باید در اینجا نیز به کار گرفته شوند.

فروشگاه اینترنتی موفق
یک طراحی فوق العاده، به یک بازاریابی دقیق نیز نیاز دارد.

حضور موثر درشبکه‌های اجتماعی

حضور همیشگی و پرجنب و جوش در شبکه‌های اجتماعی از آنجائیکه کاربران زمان زیادی را در طول روز در آنجا صرف می‌کنند، اعتبار خاصی به فروشگاه شما می‌بخشد.به روز کردن صفحات شبکه های اجتماعی و وبلاگ خودتان با آخرین مطالب سهم بسیار زیادی در تبدیل کسب و کار مجازی شما به یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته و می تواند راهی موثر و جذاب برای ارتباط بهتر مشتریان با تجارت شما باشد.

پرهیز از پیچیده کردن وب‌سایت

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم یکی از اشتباهات متداول که به راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق منجر نخواهد شد، اضافه کردن جلوه های گرافیکی زیاد از جمله فایل‌های فلش، انیمیشن‌های حجیم و فایل های صوتی در فروشگاه است که حتی در مواردی می تواند یک اشتباه جبران ناپذیر باشد.

فروشگاه اینترنتی موفق
اگرچه چنین خصیصه‌هایی به ظاهر جذاب و کاربرپسند هستند، اما بدون شک عملکرد و سرعت سایت تان را تحت تاثیر قرار می دهند، علاوه بر اینکه شما را از هدف اصلیتان یعنی تعیین استراتژی‌های بازاریابی و فروش مناسب دور می‌کند.
فراموش نکنید حرفه‌ای بودن به معنی پیچیده و گنگ بودن نیست.

داشتن پشتیبانی قوی

در نظر داشته باشید هر بازدیدکننده یک مشتری بالقوه برای فروشگاه شما محسوب می شود، حال این بسته به استراتژی‌های شما دارد که چگونه در طراحی وب سایت بازدیدکنندگان را به کاربران همیشگی تبدیل کنیم؟
پس در نظر اول بهترین باشید و پاسخ به درخواست مشتریان را در اولویت‌های نخست خود قرار دهیدطبق همان رقابت سنگین ایجاد شده که در ابتدای مقاله بدان اشاره کردیم کاربران مدت زیادی به انتظار گرفتن پاسخ از سوی شما نخواهند نشست و به سرعت فروشگاه دیگری را پیدا خواهند کرد.یک فروشگاه اینترنتی موفق علاوه بر پشتیبانی آنلاین، چندین خط تلفن که مدت زمان مشغولی آن‌ها پایین است داشته تا به سرعت به سوالات کاربران پاسخ دهد.

کاهش مراحل فرآیند خرید

تا حد ممکن مراحل خرید یک محصول را کاهش دهید تا کمترین میزان کلیک از زمان پسندیدن یک محصول تا زمان پرداخت آنلاین هزینه آن نیاز باشد.این یکی از فاکتورهای مهم رعایت شده در فروشگاه اینترنتی موفق است، چوون به مراتب مشاهده شده که کاربران در حین فرآیند خرید کالا، بخاطر خسته کننده بودن آن از انجام آن پشیمان شده اند.
نیاز به پر کردن فیلدهای اطلاعاتی گوناگون، توضیحات اضافی به عنوان راهنمای خرید و… از دسته مواردی اند که زمان فرآیند خرید را افزایش می‌دهند.

اهمیت دادن به استراتژی‌های ابقاء مشتریان

شاید با ترفندهای مناسب در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وب‌سایت موفق عمل کنید، اما این هرگز انتهای کار نیست.کاربری که پس از تحویل گرفتن کالا با نارضایتی، از نحوه سرویس دهی فروشگاه و کیفیت پایین محصول نزد سایرین شکوه می‌کند به عاملی مخرب برای از بین بردن آبروی فروشگاه شما تشبیه می‌شود، ضمن اینکه به‌طور حتم خود آن شخص هرگز برای خرید به فروشگاه شما مراجعه نکرده و به دنبال پیدا کردن یک فروشگاه اینترنتی موفق خواهد رفت.

فروشگاه اینترنتی موفق
پس ابقاء کاربران با راضی نگه داشتن آن‌ها از خود را همیشه مد نظر داشته باشید.

بررسی مستمر فعالیت رقبا

اگرچه ممکن است شما توجه خاصی به سایر فروشگاه‌های اینترنتی نداشته و صرفا روی فعالیت خودتان متمرکز شده باشید، اما غالب کاربران پیش از خرید یک محصول مشخص فروشگاه‌هایی اینترنتی زیادی را زیر و رو کرده تا از تفاوت های آنان آگاه شوند.
حال اگر رقیب کاری شما که محصولاتی همرده با شما دارد، ارسال رایگان داخل شهری را به کاربران ارائه کند، در حالی که شما از چنین سرویسی خبر ندارید، اکثریت مشتریان خود را بدون اینکه حتی ذره ای بدین موضوع واقف باشید از دست خواهید داد.
بررسی مستمر فعالیت رقبا مخصوصا فروشگاه اینترنتی موفق را فراموش نکرده و پا به پای آنان حرکت کنید.
وب‌ سایت ایده آل چه مشخصه هایی دارد؟

آنالیز وضعیت کلی وب سایت

از جمله موارد مهم که مخصوصا در زمان مقایسه با سایر رقبا اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند وضعیت وب‌سایت نزد موتورهای جستجو است، فاکتوری که به جرات جزء اساسی ترین آیتم‌ها برای تعیین یک کسب و کار به عنوان فروشگاه اینترنتی موفق به‌شمار می‌رود.
ابزارهای زیادی مانند گوگل آنالیتیکس وجود دارند که گزارش بسیار جامع و مناسبی از وضعیت وب‌سایتتان به شما می دهند تا بدانید در چه زمانی و چگونه نسبت به تغییر استراتژی‌های خود اقدام کنید.
البته از این رو که خرابکاری نزد موتورهای جستجو تبعات بدی داشته و جبران آن بسیار سخت خواهد بود بهتر است حتما با متخصصان این زمینه مشورت داشته باشید.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق خود با ما تماس بگیرید.

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 0:58

تمامی طراحی سایت های صوررت گرفته اعم از فروشگاهی، شرکتی، تجاری و… به سئو نیازمندند و این مهم بر کسی پوشیده نیست.کاربران دیگر به طور حدسی اقدام به وارد کردن یک دامنه اینترنتی نمی‌کنند بلکه با جستجو در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به مطالب، کالاها و یا وب‌سایت مورد نظرشان دسترسی پیدا می‌کنند.
یکی از بهترین روش‌ها، از آنجائیکه پایه تمامی مباجث سئو حول محور تولید محتوا می‌گردد، وبلاگ نویسی است و وبلاگ نویسی برای فروشگاه نیز از این قائده مستثنی نیست.

وبلاگ نویسی برای فروشگاه و بهبود وضعیت آن

وبلاگ، ابزاری قدرتمند به منظور نزدیک‌تر شدن به مشتریان است که به کمک پست‌های آن قادر خواهید بود تا محصولات جدید، تخفیف های ویژه و… را به آن‌ها معرفی کنید.

وبلاگ نویسی برای فروشگاه
از آنجائیکه وبلاگ‌ها به‌راحتی مدیریت می‌شوند قادر خواهید بود تا به‌وسیله آن ابعاد دیگری از کسب و کارتان را در زمانی کوتاه به کاربران و احتمالا مشتریان نشان دهید.در وبلاگ می‌توان پا را فراتر از موارد یاد شده اعم از معرفی محصولات جدید و تخفیف‌ها گذاشت و ایده ها و تمایلات تجاری خود را با کاربران مطرح کرد.
در ادامه به بررسی چند تکنیک برای بهره بری هرچه بهتر از وبلاگ نویسی برای فروشگاه خواهیم پرداخت.

رتبه وبلاگ را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید

نوشتن مقالات جدید و تولید محتوای مکرر از جمله مواردی هستند که همواره به نقش آن ها در مبحث سئو اشاره کرده ایم. حال این موارد می‌توانند در وبلاگ نویسی برای فروشگاه نیز بسیار کاربردی برای شما ظاهر شوند تا وضعیت آن را نزد موتورهای جستجو بهبود بخشیده و رتبه وب‌سایت را از این طریق به‌طور غیرمستقیم ارتقا ببخشید.

وبلاگ نویسی برای فروشگاه
این یکی از روش های کاربردی بهبود وضعیت وبسایت در موتورهای جستجو است چون وبلاگ نویسی برای فروشگاه  و در کل سیستم بلاگینگ پتانسیل بیشتری برای بالا آمدن در نتایج جستجو موتورهای جستجو دارد.
با این ۷ تکنیک سئو مبتدی خود را به طور رایگان انجام دهید !

متمرکز عمل کنید

به یک برند معتبر در زمینه کاری خود تبدیل شوید.به این منظور از پرداختن به مباحث متفرقه تا حد ممکن اجتناب کرده و نزدیکتر با موضوع کاری خود وبلاگ نویسی برای فروشگاه را انجام دهید.به عنوان نمونه اگر وب‌سایتی برای فروش لوازم جانبی موبایل دارید، در وبلاگ نویسی برای فروشگاه خود کمتر مطالبی با موضوعات نجوم و خودرو و موتورسیکلت و … قرار دهید و بیشتر بر روی آخرین اخبار مرتبط با تلفن همراه زمان صزف کنید.

وبلاگ نویسی برای فروشگاه
البته برای تنوع می توانید در بازه های زمانی مشخص جذاب ترین اخبار حتی با موضوعات یاد شده را در بلاگینگ خود به کار ببرید.
به کاربران با هیجانی که برای نوشتن یک خبر درباره جدیدیترین گوشی معرفی شده یک برند دارید، نشان دهید که چقدر عاشق کار خود هستید.

سیستم کامنت‌گذاری فعالی داشته باشید

بسیاری از بلاگرها از اهمیت این موضوع غافلند، در حالی که موفق‌ترین بلاگرها در این زمینه فعالیت بی شائبه‌ای دارند.بدترین کاری که می توان با یک کاربر بلاگ کرد، عدم تایید و انتشار نظرات وی است.بدتر از این کار منتشر کردن نظر وی و عدم پاسخگویی به آن، مخصوصا زمانی که سوالی مطرح شده، است.

وبلاگ نویسی برای فروشگاه
با کاربران تعامل همیشگی داشته باشید و با پاسخگویی به نظرات آن‌ها، جذابیتی ویژه نزد آن ها با توجهی که به آن‌ها می‌ورزید کسب کنید.علاوه بر اینکه با این کار آن ها را شدیدا به خرید از فروشگاهتان متقاعد می کنید، بلکه با جلب توجه اساسی گوگل، تبدیل به مثالی عملی برای اجرایی کردن ضرب المثل ” با یک تیر دو نشان زدن ” خواهید شد.

برای راه اندازی سیستم بلاگینگ وب‌سایت از پیش طراحی شده خود با ما تماس بگیرید.

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 152 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1395 ساعت: 16:05

طراحی سایت امروزه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که صاحبان صنایع امروزه برای افزایش فروش خود به دنبال آن هستند . اما با توجه به رکود بازار در ایران ، بسیاری از شرکت های و صاحبان صنایع برای کنترل نقدینگی خود در نظر دارند هزینه طراحی سایت و گسترش کسب و کارشان در دنیای اینترنت را بصورت مرحله ای و قسطی پرداخت نماید.

گروه طراحی سایت اینتن در نظر دارد برای راحتی این عزیزان طرح ، طراحی سایت قسطی خود را با خدمات ویژه در اختیار مدیران و صاحبان صنایع قرار دهد . در طراحی سایت قسطی شما می توانید وب سایت مورد نظرتان را در طراحی سایت اینتن سفارش دهید و هزینه طراحی سایت را بصورت مرحله ای و در ۵ مرحله پرداخت نمایید . برای تضمین هزینه های پرداختی می توانید با ارائه چک معتبر نسبت به تضمین هزینه های پرداختی عمل کنید .

شرایط پرداختی مشتری در طرح ، طراحی سایت قسطی :

۴۰ درصد از مبلغ پروژه در زمان اخذ قرارداد طراحی سایت

۲۰ درصد از مبلغ پروژه در زمان تحویل اولیه وب سایت

۲۰ درصد از مبلغ پروژه ۱ ماه پس از تحویل نهایی وب سایت

۲۰ درصد از مبلغ پروژه ۲ ماه پس از تحویل نهایی وب سایت

شما در هر جای ایران باشید می توانید در این طرح فروش طراحی سایت شرکت کنید . تنها کافی است با شماره تماس های اینتن در تماس باشید یا فرم زیر را پر نمایید تا همکاران بخش فروش برای اخذ قرار داد و روند آغاز طرح با شما در تماس باشند .

همین امروز برای گسترش کسب و کارتان اقدام کنید .

شماره تماس های ما :‌۰۲۱۶۶۵۵۶۹۴۵

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 158 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت: 17:10

مباحث دنیای مجازی روز به روز درهم تنیدگی بیشتری با یکدیگر پیدا می کنند به طوری که استفاده از یکی از آن‌ها و کنار گذاشتن مابقی شما را به آن درجه از موفقیت که دلخواهتان هست نخواهد رساند.از جمله این موارد که ارتباط بسیاری زیادی با یکدیگر پیدا کرده‌اند می توان به طراحی سایت و سئو مبتدی اشاره کرد، چون همانطور که پیشتر بدان اشاره کردیم طراحی وب سایت بدون بهبود وضعیت ٖآن نزد موتورهای جستجو ثمره ای جز رها کردن چندین صفحه وب‌سایت خود میان میلیون‌ها صفحه موجود نخواهد بود.

منظور از سئو مبتدی چییست ؟

با توجه به ذکر اهمیت نقش موتورهای جستجو در مبحث طراحی سایت که امروزه تقریبا بیشتر کاربران بدان آگاهی دارند، این موضوع به دل مشغولی بسیاری تبدیل شده است، به این ترتیب که زمان و هزینه زیادی برای طراحی سایت خود صرف کرده و دوست ندارند تا به خاطر عدم فعالیت در راستای بهبود وضعیت نزد موتورهای جستجو، زحمات خود را برباد دهند.

سئو مبتدی
از طرفی هزینه های سئو سایت کمی بازدارندگی برای آنان ایجاد می‌کند تا نتوانند از متخصصین این زمینه کمک بگیرند.اما همواره تکنیک‌هایی برای سئو مبتدی وجود دارد که بدون نیاز به پرداخت هزینه به شرکت های دیگر می‌توانید آن ها را پیاده کنید، هرچند همواره برای حضور در صفحات اول نتایج موتورهای جستجو نیاز دارید تا از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.
بررسی اهمیت سئو در کسب و کار

به تولید محتوا بپردازید

محتوا را در دنیای سئو به پادشاه تشبیه می کنند، چون تمامی فعالیت ها و سایر اقداماتی که در این راستا صورت می گیرند به گونه ای با محتوا در ارتباطند.گوگل احترام زیادی برای این فعالیت از آنجائیکه به پربارتر شدن دیتابیس آن کمک می کند قائل است.البته در راستای سئو مبتدی خود در رقابت سنگین امروزی فراموش نکنید که محتوای تولیدی شما منحصربفرد و یگانه باشد، چون همانطور که می دانید گوگل عاقبت بدی برای وب سایت هایی که از دیگران کپی می کنند رقم خواهد زد!

سئو مبتدی
با سایرین ارتباط داشته باشد

موتورهای جستجو مخصوصا گوگل ارزش بالایی برای همکاری و مشارکت قائل‌اند و به وب‌سایت هایی که با سایرین ارتباط خوبی دارند ترفیع درجه می‌دهد. به این منظور، مطالب مرتبط با سایر وب‌سایت‌ها را در وب‌سایت خود ثبت کرده و با توجه به رنکینگ آن‌ها و در نظر گرفتن فوانین سئو مبتدی لینک هایی نیز در داخل مطلب از وب‌سایت آن‌ها قرار دهید.البته فراموش نکنید که طبق نکته ذکر شده در بالا مطلب یاد شده باید منحصربفرد باشد،
و نه یک کپی کامل از مطلبی پیشتر منتشر شده در آن وب‌سایت
آموزش فعال کردن تنظیمات سئو در طراحی وب سایت با جوملا

همکارانتان را دنبال کنید

با استفاده از حساب کاربری که مخصوص کسب و کار خود ساخته و آدرس وب‌سایت را در پروفایل حساب یاد شده قرار داده اید، به دنبال کردن دیگران در شبکه های اجتماعی و لایک کردن و کامنت گذاری بپردازید.گوگل اهمیت زیادی برای شبکه های اجتماعی از زمان افزایش محبوبیت آن‌ها قائل می‌شود و همین امر می تواند به سئو مبتدی وب‌سایت شما کمک شایانی کند.

مطالب خوب را به اشتراک بگذارید

چه تولید محتوا پیوسته و مداوم در وب‌سایت خود دارید چه نه، این کار مزایای خود را در سئو مبتدی برایتان خواهد داشت.با جستجو در شبکه های اجتماعی و همچنین سایر وب‌سایت‌ها مطالب خوب را گلچین کرده و آنان را به اشتراک بگذارید.

سئو مبتدی
مجددا تاکید می‌کنم که اشتراک گذاری با کپی کردن متفاوت بوده و همچون آن به ضرر سئو مبتدی وب‌سایت ختم نخواهد شد.

تعامل با دیگران را فراموش نکنید

پیشتر گوگل تمرکز صرفی بر روی سیستم لینک‌دهی وب‌سایت‌ها داشت، از این رو کاربران نیز تنها به جمع آوری لینک می پرداختند و فعالیت دیگری در راستای سئو وب‌سایت خود نداشتند.اما با ارائه سری جدید الگوریتم گوگل مباحث زیادی از جمله کامنت گذاری و … نیز مطرح شدند.
با کامنت گذاری در دیگر وب‌سایت‌ها علاوه بر کمک مستقیم به سئو مبتدی خود، به طور غیرمستقیم نیز وب‌سایت خود را به دیگران معرفی می‌کنید.
البته فراموش نکنید که برای کسب بهترین نتیجه از این تکنیک باید کامنت گذاری موثری داشته باشید، به این منظور که از نوشتن کامنت هایی نظیر ” ممنون ” ، ” بسیار عالی بود ” و … اجتناب کرده و با خواندن سرسری مطلب، نظری درخور تامل ثبت کنید.
سئو

کلمات کلیدی خود را بشناسید

هر کسب و کار و تجارتی به طور حتم حداقل دو یا سه کلمه کلیدی مرتبط با خود دارد.این کلمات را برای خود شناسایی کرده و آن راه به کرات در مطالب منتشر شده خود استفاده کنید.البته در نظر داشته باشید که استفاده به کرات و دفعات به معنی گذشتن از حد و مرز قانونی چگالی استاندارد کلمه کلیدی در متن نیست.

سئو مبتدی
طبق نظر گوگل چگالی مناسب کلمه کلیدی در متن حدود ۲٪ است.با استفاده از کلمات کلیدی خود به طور پراکنده در سراسر متن به سئو مبتدی خود کمک کنید.

استمرار در فعالیت را از خاطر نبرید

سئو از جمله فرآیندهای زمانبر است که یک شبه اتفاق می‌افتد.شاید شما بتوانید با جمع آوری تیمی از بهترین برنامه نویسان و پرداخت هزینه های گزاف طراحی سایت حرفه ای خود را طی مدت زمان کوتاهی حتی چند روزه انجام دهید، اما خزنده های موتورهای جستجو اهل رشوه و پارتی بازی نیستند و تنها با گذر زمان و مشاهده فعالیت مناسب شما، بهتان ترفیع درجه می دهند.

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 142 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت: 17:10

با گسترش استفاده از شبکه جهانی اینترنت مباحث جدید و تازه ای در  دنیای طراحی سایت به عرصه وجود پای می‌گذارند که کاربران عادی به طور معمول وجه تمایز آن ها را به خوبی نمی‌دانند.به عنوان یک مثال متداول می توان تفاوت سایت و پورتال را عنوان کرد.
بیشتر کاربران دنیای اینترنت نام پورتال‌ها را به دفعات شنيده‌اند، اما شايد براي برخي از افراد اين سوال مطرح شده باشد که واقعا يک پورتال چيست وچه ويژگي‌هایی تفاوت سایت و پورتال را رقم می‌زند؟

تفاوت سایت و پورتال و بررسی کاربرد پورتال

برخلاف دیدگاه اکثر کابران، پورتال و وب سایت دو مقوله کاملا متفاوت از یکدیگر هستند.
وب‌سایت ایده‌ آل چه مشخصه‌هایی دارد؟

تفاوت سایت و پورتال
به عنوان یک توضیح ساده برای تفاوت سایت و پورتال می‌توان گفت که يک پورتال همانند يک رايانه شخصس و خانگی، اطلاعات و خدمات متفاوتی را در يک صفحه وب واحد و به صورتي سازگار و خوش ترکيب در دسترس مي‌گذارد.
در واقع پورتال صفحه وب واسطي است که امکان دسترسي سریع به تمامی مواردی که کاربر، براي انجام وظيفه يا خواسته‌اش نياز دارد بدون لحاظ کردن محل جغرافیایی وی، فراهم مي‌کند.

تفاوت سایت و پورتال
به عنوان یک مثال عملی و برای کامل کردن توضیح تفاوت سایت و پورتال باید عنوان کرد که پورتال به‌عنوان درگاهی به دنياي سایبری بشمار می رود که امکانات زیادی را برای کاربر فراهم می‌کند، مانند :
نيازهايي مانند جست‌وجو و يا خريد (مثلا يک کتاب)، دسترسي به حساب بانکي و…
پورتال، تمامی چیزها را از طريق درگاهي واحد براي کاربر خود فراهم مي‌سازد.
کدام یک بهترین انتخاب است؟ هاست ایرانی یا خارجی

تفاوت سایت و پورتال و خصیصه‌های اصلی پورتال

از خصیصه های مهم يک پورتال می‌توان به تجمع اطلاعات، هدف‌دار بودن و در دسترس بودن اطلاعات و دريچه ورود منحصربه فرد اشاره کرد..
به نظر می‌رسد که تفاوت سایت و پورتال محسوس نبوده و شباهت ظاهري فراواني ميان این دو وجود داشته باشد، اگرچه در واقع کاملا از يکديگر متفاوت‌اند.
از جمله مواردی که پورتال را از يک سایت متفاوت می‌کند دارا بودن درگاه ورود منفردي است که از طريق آن مي‌توان به مجموعه منابع مرتبط با پورتال دست يافت.

تفاوت سایت و پورتال
تاريخچه پورتال‌ها از زمانی  آغاز شد که دیگر احتیاجی نبود تا براي کار با يک نرم افزار، از سایر برنامه ها خارج شویم، بدین معنی که امکان استفاده همزمان از چندین نرم افزار فراهم شده بود.

تفاوت سایت و پورتال و انواع پورتال

يک سازمان دسته بندی گوناگونی و متنوعي از کاربران دارد که مشتريان، شرکا و کارمندان از جمله آن‌ها به‌شمار می‌روند و بسته به نوع کاربر نیازهای متفاوتی برای هر کدام وجود دارد.
جلب اعتماد کاربران برای خرید اینترنتی
به منظور رفع این دسته از نیازها، تنوع  در پورتال فراهم شده و هر کدام در جای خود مورد استفاده قرار می‌گیرند.برحسب نحوه پاسخ به نيازهاي کاربران، پورتال‌ها را مي‌توان در چهار گروه زير دسته‌بندي کرد که شاملBusiness to Customer Portal – B2C،Business to Busines Portal B2B، B2E  و همچنین پورتال‌هاي عمومي است.
هر پورتال اطلاعات و خدمات را يک جا و در يک محل جمع آوري مي‌کند، به عنوان مثالی که این تعریف را روشن می کند می‌توان به یاهو اشاره کرد.
پس با این تعریف تفاوت سایت و پورتال بهتر مشخص می‌شود، به این معنی که هر پورتال یک وب‌سایت است، اما هر وب‌سایت یک پورتال نیست.

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت: 14:25

برنامه نویسان تحت وب پس از پیاده سازی نقشه های اولیه و طراحی سایت شما بر روی سیستم محلی (Local) خود، به محلی در دنیای اینترنت نیاز دارند تا کدهای وب‌سایت شما را در قالب هزاران فایل در آنجا قرار دهند تا از کل دنیا و از هرجایی که کاربری به وب دسترسی دارد قابل مشاهده باشد.برای اینکار به یک هاست نیازمتد خواهید بود اما، زمانی که به وب‌سایت سرویس‌دهندگان خدمات هاست مراجعه می‌کنید پلن‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که از جمله دسته‌بندی‌های مهم آن هاست ایرانی یا خارجی است!
از طرفی با در نظر گرفتن تاثیر هاست در طراحی سایت بر سر دوراهی قرار گرفته و برای انتخاب صحیح‌ترین دچار تردید می‌شوید.

منظور دقیق از سوال هاست ایرانی یا خارجی

منظور از هاست محل فیزیکی قرار گرفتن وب‌سایت شما است.در نظر داشته باشید خود وب‌سایت چیزی ملموس و قابل مشاهده نیست که بتوان به آن مکان نسبت داد، بلکه منظور از قرار گرفتن فیزیکی در هاست ایرانی یا خارجی ، فایل‌ها و کدهای وب‌سایت شما است.
پس سرورهای هاست ایرانی در داخل کشور قرار دارند و سایر سرورها بسته به کشوری که از آن سرویس دریافت می کنید ممکن است در اقصی نقاط دنیا باشند.

هاست ایرانی یا خارجی

نکته حائز اهمیت در اینباره این است که ایرانی بودن وب‌سایت سرویس دهنده به معنی ایرانی بودن میزبانی نیست، بلکه ممکن است شرکت سرویس دهنده داخلی نامبرده طبق قراردادی که با یک شرکت خارجی بسته به ارائه سرویس‌های آنان بپردازد.
از این رو تنها به دسته بندی هاست ایرانی یا خارجی توجه کرده و صرف ایرانی بودن وب‌سایت سرویس‌دهنده درباره آن قضاوت نکنید.

بررسی مزایا و معایب هاست ایرانی یا خارجی از نقطه نظر سئو

برای کدینگ وب‌سایت تفاوتی نداره که در چه بستری قرار بگیرد، چون در هر صورت از هاست ایرانی یا خارجی، سریع یا کند و… توسط مرورگر خوانده شده و به کاربر نمایش داده خواهد شد.از این رو هاست ایرانی یا خارجی را با عینک سئو مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هاست ایرانی یا خارجی
شاید مهمترین مزیت استفاده از هاست ایرانی را بتوان سرعت بارگذاری (Load) بسیار مناسب آن برای کاربران داخلی دانست، یعنی اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت داخل ایران قرار داشته باشند، صفحات برای آن‌ها سریعتر بارگذاری و نمایش داده می‌شود و دلیل آن نیز کاملا واضح است.در هاستینگ ایرانی مسیر بسیار کوتاهتر بوده و نیاز به عبور از مسیریاب‌های (Router) بین المللی کاهش می‌یابد.
۱۰ راه برای بالا بردن سرعت وب سایت

حال بالعکس این قضیه برای کاربران خارجی مخصوصا موتورهای جستجو رخ خواهد داد، یعنی به دلیل دور بودن آن‌ها از هاستینگ، سرعت بارگذاری وب‌سایت برای آنان کاهش یافته و از آنجائیکه موتورهای جستجو نیز در خارج از ایران قرار دارند نمره منفی برای شما لحاظ خواهد شد.در نظر داشته باشید قدرت خزنده‌های موتورهای جستجو بیش از حد تصور است و سنگین ترین وب‌سایت ها در دورترین نقاط را در یک چشم برهم زدن آنالیز می‌کنند، اما در بررسی هاست ایرانی یا خارجی فراموش نکنید که موتورهای جستجو این قضیه را از سمت خود بررسی نکرده و حالتی را در نظر می‌گیرند که یک کاربر عادی بخواهد وب‌سایت شما را مرور کند.

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 209 تاريخ : دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت: 8:51

اگرچه مدتی قبل طراحی سایت و حضور در دنیای مجازی یک امتیاز برای کسبه، شرکت ها و همچنین افراد بشمار می رفت، امروزه با گسترش استفاده از فناوری های نوین و ورود کامپیوتر به تمامی فعالیت های انسانی و در پی آن افزایش وب سایت های ساخته شده به امری متداول تبدیل شده است.اما، این بدین معنی نیست که تماما وب سایت ایده آل بوده و در یک رده قرار دارند و دیگر جای هیچگونه خلاقیت و نوآوری در این عرصه وجود ندارد.

تفاوت یک وب سایت ایده آل با وب‌سایت معمولی

اگر به یک گشت‌وگذار کوچک در دنیای وب بپردازید معنی این تفاوت را به خوبی درک خواهید کرد.وب‌سایت های متداولی که برای استفاده های شخصی، سازمانی و یا فروشگاهی بکار می‌روند اکثرا در یک سطح بوده و حتی می‌توان گفت که ایرادات متداول و مشابهی در آن‌ها یافت می‌شوند.در این بین فرصت برای ارائه یک نوآوری بروز کرده و شما می توانید وب سایت ایده آل و متفاوتی را ارائه کنید.
البته در نظر داشته باشید ایده‌ال همیشه به معنی متفاوت و خاص بودن نیست، بلکه داشتن تمامی استانداردهای ضروری خود اصلی مهمتر از قرار دادن ویژگی‌های جدید و نوآورانه بشمار می‌رود.

طراحی ریسپانسیو و نمایش وب‌سایت در تمامی دستگاه‌ها

از جمله ویژگی‌هایی که در یک وب سایت ایده آل دیده می‌شود می توان به ریسپانسیو (واکنش‌گرا) بودن اشاره کرد.طبق آمار به دست آمده میزان زیادی از کاربران در حدود ۷۰ درصد و یا بیشتر برای مرور صفحات وب از دستگاه های همراه نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت استفاده می‌کنند.حال در نظر بگیرید که در طراحی وب‌سایت گذشته این دسته از کاربران چقدر مجبور به زوم کردن های اضافی برای دیدن یک صفحه بودند.

responsive web design

این نوع از طراحی از جمله ویژگی های استاندارد و محبوب امروزی بشمار می‌رود که البته در وب سایت های زیادی رعایت نشده و در سایر وب‌سایت های ریسپانسیو نیز قوانین آن به خوبی پیاده سازی نشده , به طوری که طراحی سایت عادی و نمایش متداول وب سایت در دستگاه مربوطه ظاهری جذاب‌تر از آن خواهد داشت!

زمان بارگذاری وب‌سایت

از دیگر فاکتورهای شناخت یک وب سایت ایده‌ آل می‌توان به زمان بارگذاری آن اشاره کرد.وب سایت های زیادی به دلیل در نظر نگرفتن تفاوت سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت، استفاده از چندین اسلایدشو، قرار دادن تصاویر با حجم بالا، شلوغ کاری صفحه اول وب‌سایت و… طی زمانی بسیار طولانی‌تر از حالت ایده‌ آل بارگزاری می‌شوند.
از طرفی امروزه به دلیل تعدد وجود وب سایت در زمینه های مختلف، کاربران دیگر چشم انتظار باز شدن صفحه وب سایت شما ننشسته و پس از بستن پنجره به سراغ موردی دیگر خواهند رفت.

website loading time

استفاده از جلوه های بصری

چشم ها دروازه ورود تصویر دنیای اطراف به ذهن ما هستند، ذهنی که عاشق زیبایی است و از آن تاثیر می‌پذیرد.هرچه ظاهر وب‌سایت شما جذابتر و گیراتر باشد کاربر بیشتر به سمت آن جلب شده و بالعکس هرچه ظاهر آن خشک و زمخت و یکنواخت باشد بیشتر به هرچه سریعتر بستن پنجره ترغیب خواهد شد!
از جمله مواردی که به افزایش جذابیت ظاهری وب سایت شما می‌انجامد استفاده از انیمیشن در طراحی سایت است.

gifanimation

همچنین می‌توانید از تصاویر عادی ولی عریض و با کیفیت برای اینکار استفاده کنید.اهمیت این موضوع را هرگز فراموش نکرده و ظاهر وب سایت ایده آل خود را همواره زیبا و شکیل نگه دارید.
البته فراموش نکنید که هرگز در راستای انجام اینکار اصل دوم یعنی سرعت بارگذاری پایمال نشود، چون تصاویر باکیفیت و همچنین انیمیشن ها معمولا با حجم پایین میانه خوبی ندارند.

منوی کامل و جامع

وب سایت شما ممکن است که از قسمت های زیادی تشکیل شده باشد، از این رو باید برای کاربری که برای اولین بار به آن پا می‌گذارد یک نقشه راه بسیار خوانا قرار دهید که ما این نقشه را منو وب سایت می‌خوانیم.تمامی دسته بندی ها و صفحات وب سایت شما می توانند به صورت تو در تو و البته بسیار مرتب در منو قرار بگیرند تا کاربر از بخشی کوچک و قابل دسترس در وب سایت بتواند مسیر خود را پیدا کند.
کامل نبودن و همچنین گیج‌کننده بودن منو از جمله مواردی است که کاربر را از رسید به بخش مورد نظر در وب سایت محروم می کند، گویا که اصلا آن بخش وجود ندارد هرچند برای قرار دادن آن زمان زیادی را صرف کرده باشید.

website menu bar

بروز بودن با آهنگ زمانی ثابت

برای تامین نیازهای اطلاعاتی کاربران خود درباره زمینه فعالیتتان و همچنین شاداب و سرحال ظاهر شدن نزد موتورهای جستجو، با آهنگ زمانی ثابتی به تولید محتوا و نوشته در وب سایتتان اقدام بپردازید.

create content
منظور از آهنگ زمانی ثابت بروز بودن پیوسته است، به این معنی که نباید چند روز متوالی مطلبی قرار نداده و بعد آن با کوله باری از مطالب و انتشار چندین نوشته ظاهر شوید.حتی اگر به طور پیوسته روزی یک مطلب منتشر کنید بر حالت ذکر شده قبلی برتری کلی خواهد داشت.

برای گرفتن مشاوره در راستای طراحی وب سایت ایده آل خود با ما تماس بگیرید.

تک من گوگل...
ما را در سایت تک من گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tekman بازدید : 139 تاريخ : شنبه 8 خرداد 1395 ساعت: 16:40